Összes oldalmegjelenítés

2013. március 17., vasárnap

Torrente torta

Ezt a tortát fiam, Benedek névnapjára készítettük, ami ugyan még odébb van néhány nappal, de néhány napos kórházi jelenésem miatt előrébb hoztuk, hogy együtt ünnepelhessük meg. Amíg ő aludt és kiheverte a Szent Patrik napi lakoma fáradalmait, mi a konyhában tüsténkedtünk és készítettük a meglepetést. Mivel nagyon szereti a Torrente filmeket,- számomra teljesen érthetetlen módon, - így egy ilyen tortával leptük meg. 
A torta tésztája ugyanaz, mint a már bevált bármelyiké, csak 6 tojásból készítve.

Krémhez:
  • 2 dl habtejszín
  • 1 habfixáló
  • 20 dkg málnalekvár
  • 25 dkg mascarpone
  • 1 dl víz
  • 1 málna ízű boleró
  • 1 ek zselatin

A mázhoz:
  • 25 dkg pillecukorból készült fondant
  • 10 dkg fehér marcipán
  • 1 dkg zöld marcipán
  • 1 dkg barna marcipán
  • kék, piros, barna és fekete Wilton ételfesték

Elkészítése:
A piskótát megsütöttem a már leírt módon, rácson kihűtöttem.
A krémhez a vizet felforraltam (forró legyen, de ne forrjon), beleöntöttem a boleróport és a zselatint és elkevertem, lehűtöttem. A tejszínt félig felvertem, majd belekeverve a habfixálót tovább vertem, míg megkeményedett. Hozzáadtam a málnalekvárt, a mascarponét, végül a feloldott zselatint is. Jól összekevertem és hűtőbe tettem egy órára. 
A piskótalapot vízszintesen ketté vágtam, az alsó lapot vastagon megkentem krémmel, aztán ráborítottam a tetejét. Éles késsel megvágtam a formát. A krémmel körbekentem a torta tetejét és oldalait, hogy a fondant hozzáragadjon. Szilikonos lapon kinyújtottam a fondant-t és ráborítottam a torta tetejére. Rásimítottam mindenütt és a széleit besimítottam a torta alá. Eddig tartott az én feladatom. Innen férjem vette át a szerepet, mivel ő a torta díszítője. A különböző színű marcipánokból kivágta a fát, a medvét,a csillagokat és Torrente fejét, amit aztán szépen megrajzolt festékkel. Felfestette a sávokat és már el is készült a mű. Éppen ekkor ébredt a gyermek, akit így sikerült meglepnünk. Nagyon örült az ajándéknak. Egyszerűen el volt ragadtatva ettől a nagyszerű ajándéktól.

Nincsenek megjegyzések: