Összes oldalmegjelenítés

2013. május 19., vasárnap

Citromos tészta

Újra elkapott a tésztakészítés i hangulat. Találtam egy egyszerű, de nagyszerű receptet a GFCH-el ami alaposan citromos volt. Innen jött az ötlet, hogy ha lúd, legyen kövér, a frissen gyúrt tésztába is citromot teszek. Ezt gyakorlatilag simán el tudnám képzelni hal, tengeri kütyük, csirke, de akár marha mellé is. Mellesleg imádom a citromot, tehát nem volt kérdés, hogy egyszer elkészítem ezt a tésztát.

Tészta hozzávalói:
  • 2 kisebb tojás
  • 1 kk himalája só
  • 1 ek olívaolaj
  • 17 dkg durum simaliszt
  • 1 citrom reszelt héja
  • 2 ek frissen csavart citromlé 
 
Elkészítése:
A tészta hozzávalóit késes robotgépben összekevertem, míg apró porhanyós szemcsés lett. Kiöntöttem a gyúródeszkára és ott kézzel pillanatok alatt szép bársonyos, sima felületű tésztát gyúrtam belőle, amit folpackba csomagolva a hűtőbe tettem pihenni.
A tésztát négy részre osztva 8-10-szer áthajtogattam-nyújtottam a következő módon. Így egyre könnyebben lehet vele dolgozni, nem szakad, rugalmas lesz, szépen formálható.


Fokozatonként egyre vékonyabbra nyújtottam, tésztanyújtó 2-es fokozatáig. 

 

A tésztát felvágtam a géppel tagliatellere és kis halmokba tekertem ő5rtket a kezemen, így tettem le kicsit szikkadni. Isteni illat lebegte körül. Öröm volt vele dolgozni. Lobogó sós vízben 2 perc alatt megfőztem.
Végül ezt készítettem belőle néhány perc alatt. 
Ezek  az olaszok rengeteg ilyen pillanatok alatt elkészíthető ételt találtak ki. Enni szeretnek, ez már bizonyos, de lehet, hogy sok időt nem szeretnek a főzéssel tölteni. Végül is igazuk van. Minek ott rostokolni, ha pillanatok alatt ilyen felséges fogást el lehet készíteni.


Nincsenek megjegyzések: