Összes oldalmegjelenítés

2013. május 19., vasárnap

Epres tortácska

Egy gyors kis édesség, míg tart az eperszezon. A Good Food Chanelen olvastam, igaz málnalekvárral. Elkészítettem mindkettőt.


Tésztához:
  • 100 g tönköly fehér liszt
  • 80 g darált mandula
  • 100 g hideg vaj
  • 1 tojás sárgája
  • 35 g gyümölcscukor
Töltelék:
  • 200 g eperlekvár
  • 3 ek víz
  • 6 szép szem eper
  • 50 g mandulapehely

Elkészítése:
 
A tésztához valókat késes robotgépben összedolgoztam, fóliába csomagolva egy órára hűtőbe tettem. A lehűlt tésztát lisztezett munkafelületen kinyújtottam 0,5 cm-ra és kerek formákat szaggattam belőle (ebből a mennyiségből 6db 11 cm átmérőjű kör lett . A tésztát kis piteformákba nyomkodtam . A tésztát sütőpapírral lefedtem és az üreget száraz babbal kitöltöttem.
160 fokra előmelegített sütőben hőlégkeverésen 12-15 percig vakon sütöttem, majd a babot és a sütőpapírt eltávolítva a tésztát átkentem a megmaradt tojásfehérjével és további 5 percre a sütőbe tettem. Ezt követően kivettem és rácson hűtöttem. Mikor teljesen kihűlt, simán ki tudtam emelni a tésztát a formából.
A lekvárt egy serpenyőben 3 ek vízzel főztem 5 percig, míg besűrűsödött. Megvártam míg langyosra hűl, majd a tortácskákban adagoltam. Amikor langyosra hűlt , az eperszemet a közepére ültettem és körbe szórtam mandulapehellyel, citromfű levéllel díszítettem.

Nincsenek megjegyzések: