Összes oldalmegjelenítés

2013. május 19., vasárnap

Szilvalekváros kuglóf aszalt áfonyával

Láttam valahol egy receptet és az adta z ötletet. Úgyis a polcon sorakoznak a tavaly eltett szilvalekvárok csak arra várva, hogy levegyem őket és használjam. Néha fiamat megszállja a szilvalekvár őrület, de ztán megfeledkezik róla. Így kaptam a hozzávalókat és már dagasztottam is a tésztát, illetve nem én, hanem hűséges társam, a kenyérsütőgép.



Két kuglófot készítettem, mert valakinek meglepetésnek szántam az egyiket. Abba aszalt szilvát tettem, a mienkbe, a kisebbe pedig aszalt vörös áfonyát.Így viszonylag nagy mennyiséggel dolgoztam. A megkelt tésztát 2/3 - 1/3 részre osztottam . A nagyobból az aszalt szilvás, a kisebből az áfonyás készült.

Hozzávalók:
A tésztához:

  • 0,5 l tej
  • 1 dl natúr joghurt
  • 3 tojás sárgája
  • 10 dkg gyümölcscukor
  • 1 ek méz
  • 5 dkg élesztő
  • 1 kk himalája só
  • 15 dkg lágy vaj
  • 1 kg tönköly fehér liszt
  • 1 ek vanília kivonat
  • 1 tk citruspor


Töltelékhez: 

  • 20 dkg szilvalekvár
  • 10 dkg aszalt vörösáfonya
  • 1 kk fahéj


Sütéshez:

  • vaj a kikenéshez
  • néhány ek mandulapehely
  • tojásfehérje+tej+vaníliás cukor keveréke a kenéshez


Elkészítése:

A tejet meglangyosítottam, egy részét a dagasztógépbe töltöttem, másik felébe elkevertem egy kanál mézet és belemorzsoltam az élesztőt, amit szép habosra felfuttattam. Ezt is a másik adag tej után küldtem. A vajat kissé meglangyosítottam a mikróba, úgy töltöttem a tej után. A tojásokat ketté választottam, a sárgák is mentek a dagasztóba. Következett a joghurt majd a szilárd hozzávalók. Kétszer is átdagasztattam a géppel (10+10 perc) tekintettel a nagy mennyiségre. Aztán áttettem kelesztőtálba, mert nem fért volna el a gépben. Letakartam a tálat és ez volt a szerencse, mert mire felé jártam, már vagy 10 cm-re megemelkedett a teteje, úgy megdagadt ez a sok tészta, pedig még talán egy óra sem telt el. Az egészet lisztezett deszkára borítottam és átgyúrtam. A tésztát elosztottam. Először a nagyobbikat töltöttem meg, majd a kisebbiket. 
A tésztát téglalap alakúra kinyújtottam,- akkorára, hogy a hosszabbik oldala olyan hosszú legyen, mint a kuglófforma tetejének kerülete,- aztán megkentem alaposan lekvárral, szétszórtam rajta az áfonyát és meghintettem egy kis fahéjjal. A tésztát feltekertem.
A kuglófformát alaposan kivajaztam és elszórtam benne mandulapelyhet. Ebbe fektettem körbe a tésztát. A két végét összeillesztettem, majd letakarva hagytam kelni 25-30 percet.  Addig előmelegítettem a sütőt.
A kuglófok tetejét megkentem a tojásfehérje, vaníliás cukor, tej keverékével és a 160 fokos sütőbe dugtam hőlégkeverésen. Úgy 3/4 órát sütöttem, amikor még egyszer átkentem a tetejét, hogy szép fényes és illatos legyen. Összesen 55-60 percet sütöttem.Igaz, kicsit nagyvonalúan bántam a lekvárral, ezért kibugyogott egy résen, de ez csak a látványán rontott egy kicsit, mert az íze tökéletes volt.


Nincsenek megjegyzések: