Összes oldalmegjelenítés

2013. május 20., hétfő

Mandulás áfonyás cantuccini

Egy újabb kekszre vágytam. Eredetileg annak gondoltam, de mikor elolvastam és elkezdtem a robotgépbe dobálni mindent (a tojás pedig már régen fel volt verve- csak a fele receptet mentettem el), azonnal rájöttem, hogy ez cantuccini. Máskor is készítettem már különféle ízesítésűeket, tehát megörültem neki és mértem tovább a hozzávalókat.



Hozzávalók: 
  • 25 dkg tönköly fehér liszt
  • 8 dkg gyümölcscukor
  • 7 dkg vaj
  • 2 tojás
  • 2 tojás fehérje
  • 1 közepes narancs reszelt héja és kifacsart leve
  • 1 tk mézeskalács fűszerkeverék
  • 1 tk sütőpor
  • 10 dkg aszalt vörösáfonya
  • 10 dkg egész blansírozott mandula

Elkészítése.
A robotgépbe tettem a négy tojás fehérjéjét és a cukrot fokozatosan hozzá adagolva habosra kevertem. Ezt követte a két tojás sárgája, a narancs héja és kifacsart leve, majd a vajkockák. A szilárd anyagokat összekevertem (az áfonya és mandula kivételével) és kanalanként adagoltam a tojáshoz. Legvégül az aszalt gyümölcsöt és mandulát beleforgattam. Lágy, krémes tésztát kaptam. A tésztából két rudat készítettem egí sütőpapírral bélelt tepsibe. Kanállal, vizes kézzel elsimogattam, megformáltam.
170 fokos sütőben hőlégkeverésen 20 perc alatt megsütöttem. Azon melegében felszeleteltem, mert eredetileg a cantuccinit még ezután szeletekben visszateszik szárítani 140 fokos sütőbe, de én ezt kihagytam. Elindultam a kutya világkiállítás utolsó napját megtekinteni,- amiről sajnos lemaradtam,- de ez volt velem fáradtságos barangolásom során. Ez tartotta bennem a lelket, adta az energiát. Olyan sikeres volt, hogy mire hazaértem, a férjem gyakorlatilag a többit eltüntette.

Nincsenek megjegyzések: