Összes oldalmegjelenítés

2013. május 20., hétfő

Dim sum

Érdeklődve olvastam A NoSalty-n Moha és Sáfrány leírását erről a távol-keleti reggeli ételről, melynek sok változata létezik. Úgy értelmeztem, hogy azt tesz bele az ember, amit épp kedve tartja. Persze ez közel sem biztos, de kutakodásaim alapján sokféle leírást találtam a kis batyuk elkészítésének lehetőségén.
Más-más tészta és töltelék, szósz leírását találtam. Úgy okoskodtam, legjobb, ha körülnézek a polcokon és a hűtőben mit találok, és aszerint készítem el az ételt.



Hozzávalók:

A tésztához: 
  • 300 g pizzaliszt
  • 1,5 tk só
  • 1 kk cukor
  • 1dkg friss élesztő
  • 1,8 dl meleg víz
  • 1 ek olaj

A töltelékhez:
  • 3 ek mogyoróolaj
  • 1 közepes vöröshagyma
  • 1 nagy gerezd fokhagyma
  • 25 dkg csirkemellfilé
  • 10dkg erdei gomba
  • 15 dkg kelbimbó
  • 1 kk bors
  • 1 tk őrölt koriandermag
  • 1 tk kínai ötfűszerkeverék
  • 2 ek szójaszósz
  • 1 ek Worchestershire szósz

A szószhoz:
  • 1 gerezd fokhagyma
  • ugyanakkora gyömbér
  • 1 kk tarkabors
  • 1 tk rizsecet
  • 2 ek édes chiliszósz
  • 1 tk Worchestershire szósz
  • 2 ek teriyaki szósz
  • 2 ek méz
  • 5 ek ketchup
  • 1 marék korianderzöld

Elkészítése:

Mivel sem frissen gyúrt tésztát.nem választottam, sem wonton tésztám nem volt itthon, így kelt tésztás variációt készítettem el. A dagasztógépbe mértem a lisztet és a sót, készítettem a közepébe egy mélyedést, beleszórtam a cukrot és az élesztőt és ráöntöttem a vizet. Megvártam, míg felhabosodik, nyakon öntöttem olajjal és elindítottam  a dagasztót. Azért pizzalisztet használtam, mert tudtam, avval jól lehet dolgozni. 20 percnyi dagasztás után egy órát kelesztettem a tésztát langyos helyen. Mikor megkelt, elosztottam 5 részre, hogy könnyebb legyen vele dolgozni és a tésztanyújtó legvastagabb fokozatán áthajtottam. 11 cm átmérőjű kerek formával kiszaggattam. 



A töltelékhez valókat összeaprítottam. Ez gyakorlatilag úgy készül, mint minden kínai étel, szeletelsz, darabolsz és pakolod a wokba vagy serpenyőbe.


                 


A hagymát és a fokhagymát apróra vágtam, a csirkét is 0,5-1 cm-es kockákra, a gombát hasonló méretűre és a kelbimbókat felnégyeltem. Összesütöttem egy kis mogyoróolajon kevés borssal, korianderrel, kínai ötfűszerrel, szója - és Worcsestershire szósszal.

Ezután jött a manufaktúra üzemmód: a kis kerek tésztalapok szélét vizes ecsettel megkentem, középre tettem kb. 1 lapos evőkanálnyi tölteléket, széleit felcsippentettem kis batyuvá, a tésztát összenyomtam és biztos, ami biztos, körbekötöttem egy szál snidlinggel. Ekkor már forrt a víz a fazékban. A bambusz pároló belsejét kibéleltem sütőpapírral (
sajnos csak a második adagét. csak az ügyességemen múlott, hogy ki tudtam emelni baleset nélkül a bambusz rudacskák közül a megkelt tésztát) és egymás mellé pakoltam a batyukat, kis helyet hagyva a növekedésre. Nem tudom, mennyi ideig párolják ezeket, de én kb 10 percig tartottam őket a gőzben. Ennyi idő alatt a tészta kész lett, megnőttek a kis batyuk. 

                         

 A szószt már pillanatok alatt összekevertem. Az is inkább ázsiai BBQ szósznak menne el, de úgy gondolkodtam, mibe mártogatná szívesen a gyerekem a gombócokat.
Kínai legyen a talpán, aki ezt az ételt reggelire elkészíti. Én sem gondolnám, hogy szerepelne a heti menümön. Nagyon ízletes volt, szerencsére minden jól sikerült, de alaposan kifáradtam a főzés során. Persze közben még sok mindent elkészítettem, sütöttem. A lényeg, akiért végig csináltam a macerát, kisfiam 1, azaz egy gombócot fogyasztott ebédre. Na így lepd meg a szerettedet. Azért megjegyzem, mi Tibikémmel viszont alaposan belaktunk. Ebből a mennyiségből 20 batyu lett. Öt batyuval egy ember degeszre eheti magát. Ezt én tudom bizonyítani

Nincsenek megjegyzések: