Összes oldalmegjelenítés

2013. május 12., vasárnap

Fűszeres tészta

Megint elkapott a tésztakészítési vágy. Mivel olasz hangulatban voltam és olasz ételekhez szerettem volna tésztát készíteni, így azonnal a tésztába gyúrtam bele a bazsalikomot, rozmaringot, oreganót, kakukkfüvet. 

Hozzávalók: 
  • 35 dkg sima durumliszt
  • 2 tojás
  • 60 ml víz
  • 1 kk himalája só
  • 2 ek olívaolaj
  • 3 marék vegyes zöldfűszer
Elkészítése:

Késes aprítóban a fűszereket nagyjából összekaszaboltam, majd hozzáadtam a többi alapanyagot és rugalmas tésztát készítettem belőle. Folpackba csomagolva egy órára a hűtőbe tettem pihenni.
Utána elővettem és adagokra osztva nyújtottam (géppel 3-0s vastagságra) és a kiötlött formára vágtam.

Készítettem belőle:
15 cm átmérőjű kör alakú tésztát 11 darabot



20x13 cm méretű lasagne lapot











Egy evésre való bucatinit.   

  










 Egy krumpliszeletelő nyelére csavargattam fel a tésztát. Nem is volt olyan babrás, mint ahogyan gondoltam. Mikor belejöttem, csak úgy röpködtek a tészták a kezem alól.


.... és tortiglionit


A nagy lapokból lasagne tortát készítettem.

Nincsenek megjegyzések: