Összes oldalmegjelenítés

2013. május 12., vasárnap

Olasz kenyér

Vacsorára összeütöttem egy kis kenyeret. Két félét készítettem. Egy fehéret, olyan zsúrkenyér szerűt, és egy fűszereset. Ez itt a sima. Olyan lágy, könnyű volt, hogy még egy kisbaba is meg tudta volna enni.


Hozzávalók: 

  • 45 g langyos víz
  • 90 g langyos tej
  • 1tk méz
  • 1 tk himalája só
  • 25 g olívaolaj
  • 1 tojás sárgája
  • 1,2 dkg friss élesztő
  • 25 dkg finom liszt

Elkészítése:

A langyos tejes vízben elkevertem a mézet, belemorzsoltam a élesztőt és felfuttattam habosra.
Kenyérsütőgépbe öntöttem a folyadékot, utána az olajat, tojássárgáját, majd a szilárd összetevőket. A gép szépen megdagasztotta, megkelesztette. A megkelt tésztát lisztezett deszkára borítottam, ahol csak finoman felsodortam, tekertem maga körül rajta néhányat és sütőpapírral bélelt tepsibe fektettem. Letakartam egy ruhával és hagytam kelni fél órát, Ekkorra duplájára duzzadt. A tetejét megkentem a maradék tojás  fehérjével és 200 fokra előmelegített sütőbe tettem. Hőlégkeverésen negyed óra alatt megsütöttem.

Nincsenek megjegyzések: