Összes oldalmegjelenítés

2013. május 12., vasárnap

Oreo keksz

Ezt a fantasztikus finomságot nem tudom ki találta ki, de üdvözlöm érte. Nagyon meg lehet szeretni.
Vendégek jöttek a fiamhoz, így gondoltam készítek nekik valami finomságot.Mikor elfogyott a feltálalt mennyiség, igencsak kérték, hogy töltögessem tovább a kekszeket, pedig más fajta keksszel is kínáltam őket.


Hozzávalók: 
Tésztához:

  • 22 dkg tönköly fehér liszt
  • 12 dkg holland kakaó
  • 12 dkg porcukor
  • 12 dkg vaj
  • 1 tojás
  • 4 ek tejszín
  • 1/2 tk szódabikarbóna
  • 1/2 tk sütőpor
Krémhez:
  • 5 dkg vaj
  • 15 dkg gyümölcscukor
  • 4 ek tejszín
  • 1 vaníliarúd kikapart belseje
  • 2 ek főzés nélküli vanília puding
  • 10 dkg mascarpone sajt
Elkészítése:

A tésztához a vajat a cukorral habosra kevertem, majd hozzáadtam a tojást és a tejszínt és homogénre kevertem a robotgéppel. Egy edénybe összeszitáltam a lisztet, kakaót, sütőport, szódabikarbonát és a tojásos, vajas masszához adagoltam kanalanként. Addig keverte a gép, míg a tészta elválik az edény falától. Szép fényes, bársonyos tésztát kaptam. Folpackba csomagolva hűtőbe tettem fél órára.
A krémhez a szoba hőmérsékletű vajat a cukrot és a tejszínt szintén robotgépben kikevertem. Hozzá adtam a vaníliamagokat, a mascarponét (sűrítésnek tettem hozzá a vaníliapudingot). A krémet felhasználásig hűtőben tartottam. A keksz tésztát két réteg folpack között kinyújtottam 4-5 mm vékonyra (több adagban), kiszaggattam , sütőpapírral bélelt tepsibe tettem (kb. 5 cm átmérőjű formával kivágva 62 db lett belőle.)
160 fokon, hőlégkeverésen 7-8 perc alatt megsütöttem.
Amikor a tészta teljesen kihűlt, 1-1púpozott teáskanálnyi krémmel megkentem, az egyik lapot és a másikat belenyomtam a krémbe. Dobozban, hűtőben érdemes tárolni, ha azonnal nem fogy el az egész mennyiség.

Nincsenek megjegyzések: