Összes oldalmegjelenítés

2013. május 12., vasárnap

Gyömbéres narancsos keksz

Új mániám a keksz készítés. Ki tudja hányféle kekszet sütöttem az utóbbi néhány hétben, és még nincs vége. Rengeteg receptet gyűjtöttem össze, amiben megtetszett a hozzávalók összetétele. Általában szoktam rajta ezt-azt változtatni.  Ez a mostani is egy ilyen.


Hozzávalók:

  • 10 dkg puha vaj
  • 6 dkg gyümölcscukor
  • 1 tojás
  • 25 dkg fehér tönkölyliszt
  • 5 dkg zabpehely
  • 1 narancs leve és reszelt héja
  • 1 tk vanília kivonat
  • 1 kk zöld kardamom magja őrölve
  • 1 tk sütőpor
  • 7,5 dkg kandírozott citrushéj
  • 2,5 dkg kandírozott gyömbér


Elkészítése:

A hozzávalókat dagasztógépben összegyúrtam és folpackba csomagolva hűtőbe tettem fél órára. A pihentetett tésztát kivettem és diónyi adagokat kiszakítva belőle golyóvá gyúrtam, sütőpapírral bélelt tepsibe tettem, tenyeremmel ellapítottam kb fél cm-re. 170 fokra előmelegített sütőben hőlégkeverésen 10 perc alatt megsütöttem. Vgyázzunk, ha színesedni kezd a széle, azonnal vegyük ki a sütőből.

Nincsenek megjegyzések: