Összes oldalmegjelenítés

2013. május 20., hétfő

Tibi rozskenyere

Tibi holnap ügyelni megy, ezért külön kenyérkét sütöttem neki. Mivel két kenyér készült, ezért az övét megjelöltem, mert éppen kéznél volt a minta.


Hozzávalók: 2 cipóhoz.
  • 400 g teljes kiőrlésű rozsliszt
  • 400 g tönköly fehér liszt
  • 4 dkg élesztő
  • 1 ek méz
  • 500 ml meleg víz
  • 3 ek olaj
  • 1,5 tk só
  • 1 tk őrölt köménymag
  • 1 tk őrölt koriandermag

Elkészítése:

A meleg vízben elkevertem a mézet és az élesztőt, habosra felfuttattam. Kenyérsütőgépbe töltöttem a folyékony, a tetejére a szilárd összetevőket és dagasztó-kelesztő programra kapcsoltam. Az én gépem kétszer is átdagasztja a tésztát. A kész tésztát lisztezett deszkán átgyúrtam, ketté osztottam, cipókat formáltam belőlük és egy-egy 18 cm átmérőjű kapcsos tortaformába tettem őket. Fél óráig újra kelesztettem őket. Tetejüket megkentem joghurttal, és az egyikre rátettem a "tibi" formát és liszttel körbeszórtam.
200 fokos sütőben hőlégkeverésen 40 perc alatt megsütöttem őket.

Nincsenek megjegyzések: