Összes oldalmegjelenítés

2013. május 24., péntek

Mézes-krémes süti Csillától

Csilla barátnőm kínált meg a minap evvel a finomsággal, aminek a receptjét azonnal elkértem és én is izibe lekövettem.  Hatalmas adag sütemény lett belőle, de két nap alatt kikopott a hűtőnkből. Ez ám a siker. Csak híre ment az ismerősök között és máris készíthetem jövő héten az újabb adagot.


Hozzávalók:
A tésztához:
  • 50 dkg sima liszt
  • 6 dkg zsír / vagy 10 dkg vaj/margarin
  • 12 dkg gyümölcscukor őrölve (vagy 15 dkg sima cukor)
  • 1 kk szódabikaróna
  • 2 egész tojás
  • 4 ek méz
  • 4 ek tejföl
A krémhez:
  • 8 dl tej
  • 2 vaníliás pudingpor
  • 1 rúd vanília kikapart belseje (opcionális)
  • 20 dkg vaj/margarin
  • 15 dkg gyümölcscukor (vagy 20 dkg sima cukor)
  • 1 citrom leve és reszelt héja
A töltelékhez:
Elkészítése: 
 
A tésztához valókat dagasztógépben összekevertem, fóliában hűtőbe tettem 0,5 - 1 órára pihenni.
Közben 6 dl tejet felforraltam, a maradék 2 dl-t hidegen hagytam és elkevertem benne a 2 csomag pudingport, hozzáadtam 1 rúd vanília kikapart magjait. Amikor a tej felforrt, hozzáöntöttem a pudingos tejet, és habverővel folyamatosan keverve besűrítettem.
Mikor elég sűrű lett, levettem a tűzről, vízfürdőben lehűtöttem.
A margarint a porrá őrölt gyümölcscukorral habosra kevertem és hozzá adagoltam a kihűlt pudingot és a citromot is.
A sütőt előmelegítettem 180 fokra hőlégkeverésen.
A tésztát négy részre osztottam. Mindegyiket kinyújtottam vékonyra, amekkora a tepsim ( 39x33 cm), sütőpapírral bélelt tepsibe fektettem,  és 5 perc alatt megsütöttem. Tiszta konyharuhára fektettem kihűlni.
Amikor megsült mind a négy lap, egymásra rétegeztem mindent:
1 süteménylap --> ezen egyenletesen szétterítettem a puding felét --> majd újabb süteménylap --> ezen elterítettem a baracklekvárt --> harmadik süteménylap --> a puding másik fele került rá --> negyedik süteménylap --> az olajjal elkevert vízgőz felett felolvasztott csokoládé kerül rá.
Egy éjszakára hűtőbe tettem puhulni. Azért a szélek már frissiben elfogytak (este 10 órakor) Másnapra lesz finom puha. Hűtőben több napig eltartható.

Nincsenek megjegyzések: