Összes oldalmegjelenítés

2013. május 26., vasárnap

Indiai húsgolyók mártással

A NoSaltyt olvasva Torma ,- aki Sydneyben él, de azért ide húz a szíve - egy nagyon jó szósz tett fel az oldalra. Azonnal tudtam, hogy ezt el fogom készíteni. Erről azonban nem a grill jutott eszembe, hanem valamilyen indiai ízesítésű hús (amit ugyan grillen is süthettem volna). 


Hozzávalók:
A húsgolyókhoz:

  • 1 kifli 
  • 1 dl tej
  • 50 dkg csirkemellfilé
  • egy kis fej vöröshagyma (5 dkg)
  • 2 duci gerezd fokhagyma
  • 1 kis tojás
  • 1 tk őrölt római kömény
  • 1 tk őrölt koriander
  • 1 ek Rogan Josh fűszerkeverék 
  • 1 ek édes chiliszósz
  • 1 tk himalája só
  • 1 kk fekete bors


A szószhoz:

  • 2 dl kókusztej
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 1 kk szárított chilipehely
  • 1 marék snigling
  • 1 marék korianderzöld
  • 1 marék petrezselyemzöld
  • 1/2 citrom leve és reszelt héja
  • 1nagy csipet himalája só
  • 1 kk tarka bors
  • 1 dl joghurt


Elkészítése:

Nem volt bonyolult. A húsgolyó kicsit fasírtos lett a tejbe áztatott kiflitől. Mindent bedobtam a késes aprítóba és had szóljon. Ugyanígy jártam el a szósszal is, úgyhogy nem járt sok pepecseléssel az ebéd elkészítése.
A húsgolyókat dió nagyságúra sodortam és olajban pillanatok alatt kisütöttem. Közben feldobtam a túzre egy kis jázmin rizst némi vadrizzsel és 1 perc múlva tálalhattam is. Na ezt nevezem én gyors ételnek. Az ilyen mindig jöhet.

Nincsenek megjegyzések: