Összes oldalmegjelenítés

2013. június 30., vasárnap

csirke citromos mártásban

Ilyen az, amikor kevés időm van a főzésre. Szerencsére rengeteg negyed órás menü van a tarsolyomban. Nagy segítség ez a mindennapok rohanásában, mert én szeretek minden nap friss ételt tálalni a családomnak. Ezt a receptet Bereznay Tamás blogján találtam.


Hozzávalók:

  • 1 csirkemell (50 dkg)
  • 2 dl víz
  • 1 citrom leve és reszelt héja
  • 1-2 ek nádcukor ízlés szerint
  • 1 kk chilipehely 
  • 1 tk étkezési keményítő
  • 1 kk só
  • 1 kk bors



  • 20 dkg spagetti tészta
  • 2 ek olívaolaj
  • 1 kis csokor petrezselyem
  • 2 gerezd fokhagyma


Elkészítése:

A csirkemellet felkockáztam 2-3 cm-es kockákra. Az olajat megforrósítottam és beledobáltam a húst. Sóztam, borsoztam, megszórtam a chilipehellyel és a szeletelt fokhagymát tettem bele,  2 perc alatt átpirítottam minden oldalát, majd egy tálba szedtem a húst. Közben feltettem egy nagy fazék vizet forralni sóval a tészta főzéséhez. Egy lábasba csavartam a citromot, belereszeltem a héját, felengedtem 2 dl vízzel, beletettem a nádcukrot és összeforraltam, beletettem a sült húskockákat. Néhány percig főztem a citromos szirupban. 2 - 3 ek vízzel elkevertem a keményítőt és besűrítettem vele a mártást. Éppen csak felforraltam vele. 
A tésztát megfőztem, de  a csomagoláson lévő idő előtt 2 perccel kiszedtem a főzővízből, hogy al dente legyen és beleszedtem a megmaradt olajos-fokhagymás serpenyőbe, mibe a hús sült. Rálocsoltam még egy kevés főzővizet, megszórtam a felaprított petrezselyemzölddel. Összeforgattam és máris tálaltam.

Nincsenek megjegyzések: