Összes oldalmegjelenítés

2013. június 30., vasárnap

Sajtkrémmel töltött profiterol

Mindig hihetetlennek tűnt, hogy ez a tészta sikerülhet, ezért neki sem láttam. Aztán láttam Lorraine Pascale-t, akinél minden egyszerű és ez így is volt. Szinte pillanatok alatt összeraktam  a tésztát és már csak sütni kellett. Fiam barátait vártuk (hiába, de ezt akkor még nem tudtuk). Három kamasz fiúnak mindig jól jön némi finomság. 


Hozzávalók:
A tésztához:
  • 5 dkg vaj
  • 70 ml víz
  • 80 ml tej
  • 70 g liszt
  • csipet só
  • 1 tk nádcukor
  • 2 tojás
  • 10 dkg bacon
Töltelékhez:
  • 1 dl habtejszín
  • 20 dkg tejszínes sajtkrém
Elkészítése:
 
A bacont apró kockára vágtam és megpirítottam egy serpenyőben, majd konyhai törlőre szedtem hűlni.
A vajat felforrósítottam, hozzá adtam a lisztet, sót, cukrot és 2-3 percig folyamatos keverés mellett addig pirítottam, míg elválik az edény falától. Ekkor folyamatos keverés mellett hozzákevertem a tej és víz keverékét és most is addig kevertem, forraltam, míg el nem vált az edény falától.
Levettem a tűzről, robotgép üstjébe tettem és kevertem. Ha meghűlt, egyenként adtam hozzá a tojásokat, míg teljesen homogén masszát kaptam. Ekkor kevertem bele a sült bacon kockákat.
 Nyomózsákba töltöttem a masszát és sütőpapírral bélelt tepsibe egymástól távol kb. 10 Ft-nyi kis halmokat nyomtam. 180 fokon hőlégkeverésen 15 perc alatt aranybarnára sütöttem. Rácsra téve hűtöttem le. 
 
Közben felvertem1 dl tejszínt, majd hozzá kevertem  a 20 dkg sajtkrémet, kicsit lazítva vele. A nagy fecskendőbe  töltve a kihűlt profiterolokba nyomtam a fecskendő keskeny végét és óvatosan a keletkezett üregbe nyomtam a sajtkrémet.
 
 
Mire mindennel elkészültem, szembesültem avval, hogy a fiúk nem jönnek és a profiterollal és a nagy tál chipsszel is nekünk  kell megküzdenünk, és még a mindig hálás segítségünk, a férjem sincs itthon, az egész hétvégét a munkahelyén tölti

Nincsenek megjegyzések: