Összes oldalmegjelenítés

2013. június 26., szerda

Szilvalekváros tepertős kifli

Ezt a receptet egy több, mint száz éves receptkönyvben találtam. Mikor először olvastam, azt gondoltam, megőrült, aki ezeket az ízeket összetette. A kíváncsiság győzött, kipróbáltam és azóta már jó néhányszor újra megsütöttem, mert isteni és megunhatatlan.



Hozzávalók:
A tésztához:

  • 30 dkg kacsatepertő (előzőleg sütöttem)
  • 20 dkg vaj
  • 2 tojás + 1 a kenéshez
  • 60 dkg tönköly fehér liszt
  • 2 dkg élesztő
  • 1 dl tej
  • 1 tk barna cukor
  • 1 dl tejföl
  • 1 tk só
  • 1 kk frissen őrölt bors

Töltelék: 

  • 40 dkg szilvalekvár
  • 20 dkg aszalt szilva
  • 1/2 citrom leve és reszelt héja
  • 1 tk fahéj

Elkészítése:

A tejet megmelegítettem, elkevertem benne a cukrot, belemorzsoltam az élesztőt és hagytam, hogy habosra felfusson. A tepertőt összedaráltam a vajjal és hozzá dolgoztam a tészta többi alkotórészeivel. Folpackba csomagoltam és másnapig a hűtőbe tettem. Másnap kivettem, öt darabra vágtam. Mindegyikből kis cipót formáltam, majd kinyújtottam 3-4 mm vékonyra és nyolc cikkre osztottam. Így tehát 40 kiflicske lett ebből a mennyiségből. Az aszalt szilvát durvára daráltam, hozzáadtam a szilvalekvárt és a citrom levét és reszelt héját, valamint a fahéjat és ezt a sűrű  masszát töltöttem a kiflikbe. Felcsavartam őket és sütőpapírral bélelt tepsibe tettem.Felvert tojással megkentem a tetejüket.  180 fokon fél óra alatt megsütöttem őket. Annyira finom, hogy bármikor megennék bármekkora adagot.

Nincsenek megjegyzések: