Összes oldalmegjelenítés

2013. június 19., szerda

Francia hagymaleves

Beneveztem a Lidl receptversenyére, ahol megadják a kötelezően felhasználandó alapanyagokat és abból  és persze amiből még akarsz azt főzöl, ami csak eszedbe jut.


Hozzávalók:


  • 60 dkg vöröshagyma
  • 20 dkg póréhagyma / vagy 2 csomag újhagyma
  • 2 ek szőlőmagolaj / olívaolaj
  • frissen őrölt bors
  • 1 csokor friss kakukkfű
  • 2 dl fehérbor
  • 1 liter zöldségalaplé / húsleves
  • 2 dl habtejszín
  • 1 tojás sárgája
  • 2 ek kukoricaliszt

  • 10 dkg előnyújtott levelestészta
  • 5 dkg frissen reszelt parmezán sajt


Elkészítése:

A hagymát megtisztítottam, felszeleteltem és kb. 20 perc alatt a szőlőmagolajon megdinszteltem. Közben sóztam, borsoztam, megszórtam a kakukkfű leveleivel és felöntöttem a borral. Elforraltam az alkoholtartalmát, hozzátöltöttem a zöldségalaplét és főztem lefedve 10 percig. Közben a tojás sárgáját a kukoricalisztet és a tejszínt elhabartam csomómentesre. Kevés forró levest kevertem hozzá a hőkiegyenlítésért, majd mindezt beleöntöttem a levesbe. Kevergetve felforraltam és már el is zártam a lángot, a leves elkészült.
Közben a kinyújtott leveles tésztát átlósan kis rombuszokra metéltem át, de csak félig és alaposan megszórtam a reszelt sajttal. 180 fokra előmelegített sütőben negyed óra alatt megsütöttem. Így mindenki igénye szerint törhetett kis falatokat a levesbe betétnek.

Nincsenek megjegyzések: