Összes oldalmegjelenítés

2013. június 19., szerda

Mozarellás csirke pestos rizzsel

Van egy olasz származású amerikai cukrász, Buddy Valastro, akinek a főzős műsorát rendszeresen megnéztem, mielőtt munkába mentem volna. Néhány családtagjával összejött és közösen főztek hagyományos olasz ételeket, melyeket a pasi édesanyjától tanult.
Többek között ezt az egyszerű receptet is tőle láttam elkövetni. 

Hozzávalók: 2 személyre
  • 1 egész csirkemell
  • 2 + 2 ek olívaolaj
  • frissen őrölt bors
  • 125 g mozarella
  • 1 nagy paradicsom
  • 2 dl zsíros tejszín
  • 15 dkg Arborio rizs
  • 1 dl fehérbor
  • húsleves
  • 2 ek pesto

Elkészítése:

A csirkemellet ketté vágtam, kinyitottam (filéző késsel oldalról jobbról-balról bemetszettem és széthajtottam, mint egy könyvet), sóztam, borsoztam. Kevés olívaolajon megpirítottam az egyik oldalát, majd megfordítottam a hússzeleteket és a tetejére halmoztam a felszeletelt paradicsomot és mozzarella sajtot és ezt is sütöttem kb. 3 percig.  Aláöntöttem a tejszínt és jól összeforraltam az egészet, hogy kicsit besűrűsödjön a mártás.
A rizst megpirítottam az olajon, sóztam, borsoztam, felöntöttem a borral. Megvártam míg felforr, elpárolog az alkoholtartalma, majd folyamatosan aláadagolva a húslevest, megfőztem. Legvégül belekevertem a pestot, amit házilag otthon készítettem (bazsalikom, olaj, fokhagyma, fenyőmag, parmezán sajt).
Egyike az egyszerű, de nagyszerű negyed óra alatt elkészíthető ételeknek. Ezt is csak az olaszok tudják (meg a kínaiak).

Nincsenek megjegyzések: