Összes oldalmegjelenítés

2013. július 6., szombat

Grill ebéd

Örök dilemma, mit adjak a kisfiú elé, amit hajlandó megenni. A mait megdicsérte, sőt kevesellte.



Hozzávalók: hármunk részére

  • 20 dkg füstölt, nyers bacon vékonyra szeletelve
  • 25 dkg szilva paradicsom
  • 50 dkg padlizsán
  • 25 dkg garnélarák tisztítva

A pizza körethez:

  • 20 dkg liszt
  • 2 ek olaj (az aszalt paradicsomról
  • 0,4 dkg élesztő
  • 1 dl langyos víz
  • 1 kk só

A pizza kenegetéséhez:

  • 0,5 dl olaj az aszalt paradicsomról
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 1 aszalt paradicsom szétcincálva

Pác a rákhoz:

  • 2 ek szőlőmagolaj
  • 2 ek édes chiliszósz
  • 1 ek szójaszósz
  • 1 ek Worchestershire szósz
  • 1/2 lime leve
  • mogyorónyi reszelt gyömbér
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 csipet só
  • 1 kk frissen őrölt fekete bors

Valamint a zöldség fűszerezéséhez:

  • frissen őrölt bors
  • oregánó
  • kakukkfű


Elkészítése: 

A pácot összekevertem és a rákokat beleforgattam, fóliával letakarva 3-4 órára hűtőbe tettem. 
A pizzatészta hozzávalóit kenyérsütőgépbe készítettem, dagasztóprogramra kapcsoltam és magára hagytam  a tésztát. Jó kis gépem mindent elvégez helyettem, én pedig learatom a babérokat.
A padlizsánt és a paradicsomokat megmostam, szárazra töröltem. A padlizsánt 0,5 cm-es szeletekre vágtam, a paradicsomot ketté szeltem, nagy tálcára raktam őket. Egy ecsettel megkentem a tetejüket az aszalt paradicsom olajával. Kevéske sót, frissen őrölt borsot, oreganót, kakukkfüvet hintettem rá és tőle is elfordultam.Konkrétan elmentem olvasni. Tulajdonképpen arra vártam, hogy a tészta megkeljen. Amikor ez bekövetkezett, előkaptam az asztali grillemet. Nagyon szeretjük körbeülni és beszélgetés közben sütögetni rajta mindenfélét. Van rajta kőgrill, és teflonos is, alul pedig kis raklett sütőkben tudom mellé készíteni a köretet. Ez most a pizza volt. A tésztát nyolc felé osztottam, mivel ennyi sütőlap van. Kihúzogattam a tésztát négyszögletűre, hogy kitöltse a formát. Megkentem a fokhagymás, aszalt paradicsomos olajjal és bedugtam sülni. Közben felpakoltam a bacon szeleteket és ropogósra sütöttem őket. Evvel a módszerrel megágyaztam a padlizsán karikáknak, mert a finom füstölt zsíron (nem sok volt) sülhettek. A kőgrillen megsütöttem a paradicsomokat, végül pedig a rákocskák következtek. Pillanatok alatt elkészült minden.  Régen zsebeltem be ennyi dicséretet a fiamtól. Férjem szerencsére hálás közönség.  Idézem: "Evetke, én megeszek mindent".

Nincsenek megjegyzések: