Összes oldalmegjelenítés

2013. július 5., péntek

Töltött húsgolyók

Ez az étel kedvcsináló lehet gyerekeknek, mert hiába kicsi a húsgolyó. mégis van egy kis surprise a közepén.
Én ugyan a 16 éves "kisfiamnak" túráztam, hogy hátha elnyeri tetszését és hajlandó néhány falatot magához venni. Végül is így lett. 




Hozzávalók: 
A fasírthúshoz:

  • 40 dkg csirkemellfilé
  • 1 tojás
  • 1 kk só
  • 1 kk frissen őrölt bors
  • 1 kk chilipehely
  • 1 ek aprított zöldpetrezselyem
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 marék kukoricapehely


A forgatáshoz:

  • 1 kk só
  • 1 kk frissen őrölt bors
  • 1 kk chilipehely
  • 1 kk szárított rozmaring
  • 2 kk szárított kakukkfű
  • 1 kk őrölt koriander


Tölteléknek:

  • 6 fürjtojás
  • 6 mini mozzarella
  • 1 rúd füstölt Karaván sajtrúd 6 részre vágva



Elkészítése:

A fürjtojásokat enyhén sós vízben 2 perc alatt megfőztem, lehűtöttem, megpucoltam. A mártogatáshoz szánt fűszereket összekevertem egy kis tálban.
A fasírthoz valókat mind késes darálóba raktam és összedolgoztam, kicsit a hűtőbe tettem.
A tölteni való darabokat (mini mozzarella, füstölt sajt, fürjtojás) meghempergettem a fűszerekbe és kb 2 diónyi húsmassza közepébe nyomtam. Tenyereim között jó golflabdányi golyókat gyúrtam belőlük és forró bő olajban kb. 3 perc alatt arany-barnára sütöttem. Konyhai törlőn lecsepegtettem. Bármilyen nekünk tetsző mártogatóssal kínálhatjuk.

Nincsenek megjegyzések: