Összes oldalmegjelenítés

2013. július 16., kedd

Kovászos tészta zöldség curryval

Nagyon  szeretem a friss házi készítésű tésztát, de kivéltképp a kovászos tésztát. Különösen könnyű vele dolgozni, gyúrni, kinyújtani, főzni, enni. Éppen csak kovász szükséges hozzá. Mivel én őrzök egy fél üvegnyit a hűtőmben és gyakorta készítek belőle ezt-azt, így könnyen nyúlok ilyen alkalmakkor is hozzá. A neve JENŐ, mert jobban munkálkodik, ah gondozás mellett nevet is adunk neki. Jenőm teljes kiőrlésű tönkölybúzalisztből és vízből készült. Nem győzöm magasztalni. Most egy indiai ízesítésű tésztát készítettem belőle, amit zöldség curryval fogyasztottam. Isteni volt.


Hozzávalók a raguhoz:

  • 1 fej vöröshagyma
  • 2 ek olaj
  • 1 tk római kömény
  • 1 tk koriander
  • 1 kk kurkuma
  • 1 tk garam masala
  • 1 tk csípős currypor
  • 1 kk füstölt paprika
  • 1 kk himalája só
  • 50 dkg zöldség: zöldbab, bébikukorica, piros kaliforniai paprika, paradicsom, tetszés szerint bármi
  • 2 dl kókusztej


Elkészítése:

Az olajon a felkockázott hagymát megpirítottam. Mikor üveges lett, hozzáadtam a fűszereket és avval pirítottam tovább, míg azok erősen nem kezdtek illatozni. Ekkor hozzáadtam a feldarabolt zöldségeket, mikor félig megpirultak, akkor a paradicsomot amivel tovább pirítottam őket (összesen 8-10 perc), végül hozzáöntöttem a kókusztejet, amivel összeforraltam a ragut és máris tálalhattam a frissen főtt tésztával. Már maga a tészta nyújtás közben is illatozott, de főzésnél különösképpen. Ilyenkor valószínűleg az egész ház tudja, hogy indiai ételt készítek. Igazán a tetejét koriander zölddel illene megszórni, de én levágtam a frissen kihajtott tönkölybúzacsíráimat és avval szórtam meg  az étel tetejét. Igen hasznos biológiai értékkel bír (tönkölybúzacsíra).

Nincsenek megjegyzések: