Összes oldalmegjelenítés

2013. július 24., szerda

Fűszeres sárgabaracklekvár

Minden évben neki állok valamennyit főzni, mert ez és a szilvalekvár a nyerő a fiamnál. Most csak egy szerényebb mennyiséget főztem, mindössze négy üveggel, de itt még nincs megállás. Viszont az idén annyira finomak a gyümölcsök és olcsók is, hogy vétek lett volna otthagyni. 


Hozzávalók:

  • 3 kg magozott sárgabarack
  • 30 dkg cukor
  • 1 rúd vanília
  • 1 rúd ceyloni fahéj
  • 1 citrom leve és reszelt héja
  • 1 ek rózsabors őrölve
  • 2 csomag 3:1 dzsemfix


Elkészítése:

A barackot folyó víz alatt hosszan átmostam (kicsit szégyenlem magam, mert ez nem környezettudatos), kimagoztam és a cukorral rétegezve egy csak erre a célra használt fazékba raktam és hagytam állni néhány órát. Majd feltettem főzni a gázra. Közben ráreszeltem a citrom héját, rácsavartam a levét, beledobtam a fahéjat, mozsárban összetörtem a rózsaborsot, ő is követte a többieket csak úgy, mint a vanília kikapart magjai. Ezután beletettem a két dzsemfixet és kb. 8 percet főztem a lekvárt. Míg kavargattam, közben a gondosan kimosott üvegeket mikróban csírátlanítottam. Amint elzártam a gázt, a forró lekvárt az üvegekbe és a kezemre mértem,- hangos sikkangatások közepette az egyik kezemet hideg víz alatt tartottam, de a másikkal bőszen mertem tovább a lekvárt. Lecelofánoztam, rátekertem a tetejét, becsavartam újságpapírba és az így bebugyolált üvegeket egy kosárba tettem, amit beburkoltam egy nagy pléddel. Ilyenkor így hagyom 3-4 napig, aztán mehet a polcra.  Persze ilyenkor tör rá a fiamra, hogy azon frissiben felfalja és akkor, ha szerencsém van és van még gyümölcs a piacon, akkor kezdhetem az egészet elölről.

Nincsenek megjegyzések: