Összes oldalmegjelenítés

2013. július 24., szerda

Sárgabarackkal töltött gombóc

A sárgabarack napja volt a tegnapi. Főztem lekvárt és készítettem gombócot is. Csak szezonjában szoktam ilyet főzni, de ilyenkor szinte kötelező, mert annyira finom.



Hozzávalók:
A gombóctésztához:

  • 60 dkg sós vízben főtt burgonya
  • 20 dkg rétesliszt


Tölteléknek:

  • 20 db közepes sárgabarack kimagozva
  • 20 kk nádcukor


Prézlinek: 

  • 10 dkg vaj
  • 1 szelet kenyér
  • 10 dkg szeletelt mandula


Elkészítése:

A burgonyát kisebb kockákra vágtam, hogy hamarabb megfőjön a sós vízben. Majd leszűrtem, megvártam míg teljesen kihűl. Akkor összetörtem krumplinyomóval és deszkán gyorsan összegyúrtam a liszttel. Nem sokáig gyurmáztam, mert akkor egyre több lisztet vett volna fel. Kinyújtottam fél cm vastagságúra és kb10x10 cm-es kockákra vágtam fel. A barackot kimagoztam, közepébe 1-1 kávéskanálnyi nádcukrot tettem, majd becsomagoltam a tésztába. Tenyerem közt gombócot formáltam és már potyogtak is a forró sós vizbe. Közben egy serpenyőben felolvasztottam  a vajat. Késes robotgépbe tettem egy vastag szelet kenyeret felkockázva és mellé tettem azonnal  a mandulát is, összeőröltem, beleszórtam a forró vajba. Átpirítottam és ebbe szedtem ki a víz tetején felbukkanó gombócokat. Jól megforgattam a morzsába és egy nagy tálba tettem őket. Mondhatom gyorsan elfogyott.

Nincsenek megjegyzések: