Összes oldalmegjelenítés

2013. július 24., szerda

Vajas kifli

Itt volt "Ernő"- akit nem így hívnak, a fiam egyik barátja, így gondoltam sütök nekik egy kis pihe-piha vajas kiflit vacsorára. A kenyér és péksütemény sütése az, amire soha nem vagyok rest. Nekem teljesen természetes, hogy bármikor nekiálljak. Míg írok, most is dagad kint egy kenyér a sütésre várva.


Hozzávalók: 8 darabhoz

  • 40 dkg tönköly fehér liszt
  • 2 dl tej
  • 2 dkg friss élesztő
  • 1 tk cukor
  • 1 tk só
  • 5 dkg olvasztott vaj + 5 dkg a kenéshez
  • 2 ek tejföl
  • 1 ek citromlé


Elkészítése:

A tejet meglangyosítottam, belekevertem a cukrot és az élesztőt. Hagytam, hogy szép magas, habosra felfusson. Közben kenyérsütőgép üstjébe mértem minden hozzávalót és dagasztó programra kapcsoltam. Másfél óra alatt megdagasztotta, megkelesztette a duplájára. Ekkor cipót formáltam belőle és enyhén lisztezett deszkán kinyújtottam kb. 50 cm átmérőjű körré. Megkentem az olvasztott vaj másik felével és nyolc cikkre vágtam. Feltekertem és sütőpapírral bélelt tepsibe fektettem őket jó távol egymástól, mert erősen bíztam benne, hogy szép nagyra nőnek. Nem is kellett csalatkoznom. Folpackkal letakartam és nagyjából fél óra alatt ducira nőttek újra. Közben a sütőt előmelegítettem 230 fokra hőlégkeverésen. Egy fém bögrébe vizet is dugtam a sütő aljába, hogy gőzben süljenek a kiflik. 12 perc alatt ilyen szépek lettek. Könnyűek, illatosak, finomak.

Nincsenek megjegyzések: