Összes oldalmegjelenítés

2013. július 28., vasárnap

Krumplis kovászos bagett

Gombócfőzésnél maradt egy kis főtt krumplim, hát sütöttem belőle bagettet.






Hozzávalók:

  • 20 dkg kefires kovász
  • 50 dkg tönköly fehér liszt
  • 10 dkg  sós vízben főtt burgonya
  • 1,5 teáskanál só
  • 1 teáskanál citromlé
  • 1 dl tej
  • 1 dl a burgonya főzővizéből
  • 5 dkg vaj
  • 1 ek olaj a forma kikenéséhez
 
Elkészítése:
 
Egy kis doboz kefirből és teljes kiőrlésű tönkölylisztből, 1 tk cukorból sűrű palacsintatészta sűrűségű kovászt kevertem, melyet 3-4 napig érleltem lyukacsos folpackkal letakarva langyos helyen.
A burgonyából kivettem 10dkg-nyit és félre tettem 1 dl főzővizet.
A hozzávalókat kenyérsütőgép üstjébe mértem, dagasztóprogramra kapcsoltam. A tésztát a gépben hagytam megkelni (kb 4-5 óra). A bagett sütőformát megolajoztam.
A megkelt tésztát alaposan lisztezett deszkára borítottam, öt részre osztottam (eléggé lágy, ezért ha nem akarjuk, hogy odaragadjon, akkor lisztezni kell).
A tésztát hosszúkás formára sodortam és a sütőformába fektettem. Hagytam hogy letakarva újra megkeljen.
A sütőt előmelegítettem 250 fokra hőlégkeverésen, aljába kis edényben vizet tettem, hogy gőzben süljön a kenyér. Negyed óra alatt arany-barnára sütöttem. Rácson hűtöttem ki. 

Nincsenek megjegyzések: