Összes oldalmegjelenítés

2013. július 29., hétfő

Tejszínes provance-i nyúlgerinc vargánya felfújttal

A férjem három napot tölt a munkahelyén  egy huzamban, így szabad a vásár, főzhetek nyulat. Ha itthon van, ez szóba sem jöhet, pedig a fiamnak nagyon ízlik. Nagy dilemma. De így egyszerűn megoldható. Nincs itthon, nem látja. Kilopóztam a piacra és vettem egy egész nyulat, hogy azt kettőnknek akár háromszorra is elkészíthetem. Fiam fokhagymásan ette rántva, mert úgy szereti, de én gondoltam kiélvezem a dolgot. Ennek tiszteletére készítettem frissen povance-i fűszerkeveréket . Nyuszi "karajt" beáztattam kis fokhagymás tejbe 2-3 órára (így mindkettőnknek egyszerre készíthettem az ebédet). A tejből kivéve szárazra itattam a húst, vékonyan beolajoztam olívaolajjal és megszórtam a friss fűszerrel. 5 dkg vajon és egy kanál olaj keverékén minden oldalát hirtelen megpirítottam, majd felengedtem 0,25 liter csirkealaplével és a 180 fokos sütőbe tettem hőlégkeverésen egy fél órára. Mikor elfőtte a levét, ráöntöttem 1 dl tejszínt és összeforraltam vele. Ekkor már kivettem a sütőből és fedő alatt hagytam pihenni.
A vargánya felfújtat úgy készítettem el, hogy egy teáskanálnyi vajat és ugyanannyi olívaolajat felhevítettem egy közepes hagyma negyedét felkockázva megpirítottam, ehhez adtam a szintén kockákra vágott vargányát és erős tűzön néhány perc alatt kevés só és bors társaságában megpirítottam. Végül rádobtam egy teáskanálnyi aprított petrezselymet és lehúztam a tűzről, hagytam kihűlni. Egy tojást ketté választottam, a fehérjét egy csipet sóval felvertem kemény habbá, majd ebbe kevertem a sárgáját és egy kanál réteslisztet, és a megpirított vargányát. Két szuflé formát kivajaztam és ebbe kanalaztam a felfújtat. Betettem a nyúl mellé a 180 fokos sütőbe negyed órára.



Hozzávalók: 2 személyre
A sülthöz:

  • 40 dkg nyúlgerinc
  • 0,5 l tej
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 tk provance-i fűszerkeverék
  • bors
  • 5 dkg vaj
  • 1 ek olívaolaj
  • 0,25 dl csirke alaplé
  • 1 dl tejszín


Vargánya felfújthoz:

  • 10-12 dkg vargánya 1x1 cm-es kockákra vágva
  • egy közepes fej vöröshagyma negyede felkockázva
  • csipet só
  • 1 tk vaj
  • 1 tk olívaolaj
  • 1 tk aprított friss petrezselyemlevél
  • 1 tojás
  • 1 ek rétesliszt
  • vaj a formák(2) kikenéséhez

Nincsenek megjegyzések: