Összes oldalmegjelenítés

2013. augusztus 2., péntek

"Kilófaló" zsemle

Azt nem mondhatom, hogy hipp-hopp megsütöttem vacsorára, mert kovászos zsemle, aminek az elkészítéséhez elég sok időre van szükség, de isteni lett. Rám is fér, hogy falja a kilókat, mert reggelire ebből az aszalt paradicsomos kenyérből ettem egy szendvicset, majd később elfogyasztottam egy jókora brutál csokoládétorta szeletet. Az ebédem egy derekas málnás mille feuille volt. A nap zárásaként ettem ezt a zsemlét, de legalább dobtam rá egy marék csírát és megkóstoltam a napokban készített olajban eltett aszalt paradicsomomat, ami isteni már most is.


Hozzávalók:

  • 13 dkg kovász (a Jenő)
  • 26 dkg kilófaló kenyérliszt
  • 1,1 dl víz
  • 2 ek tejföl
  • 1 ek olaj
  • 1 tk só


Elkészítése:

Roppant egyszerű. Reggel a kovászomat megetettem 10 dkg tejes kiőrlésű tönkölybúzaliszttel és egy dl PI vízzel, majd szellősen letakarva magára hagytam. Délben haza szaladtam és mindent bedobáltam a kenyérsütőgépbe, elindítottam  a dagasztó programot és mentem tovább az utamra. Megvártam, míg a tészta duplájára dagad. Egy órás muffin formát kivajaztam és a tésztát hat felé osztva kerek golyókat hajtogattam bele. A tetejét leolajoztam, letakartam és ott felejtettem a konyhában. Mire kimentem óriásira dagadt. A sütő aljába egy fém pohárba vizet tettem és fölé csúsztattam a sütőformát. A sütőt 180 fokra kapcsoltam. Kb 20-25 perc alatt szépen megsültek a zsemlék. Finomropogós a külsejük, mint minden kilófaló lisztből készült kenyérnek, péksüteménynek, belül pedig finom puha. Ez a kovász, az én Jenőm csak tud valamit. Minden körülmények között megbízhatok benne.

Nincsenek megjegyzések: