Összes oldalmegjelenítés

2013. augusztus 3., szombat

Pestos orecchiette tészta sült padlizsánnal

Muszáj gyorsan megmutatnom mindenkinek ezt a tésztaételt, mert ez szenzációs. Úgy beebédeltem belőle, hogy alig tudok mozogni. A receptet tegnap reggel láttam a Paprika TV-ben, Magos Zoltán mutatta be. Ami tészta, azt én neki elhiszem. Tegnap nem volt időm elkészíteni, de ma nem haboztam.




Hozzávalók: 2 személyre
A tésztához:

  • 10 dkg tk tönkölylisztből készült kovász (Jenő)
  • 1 tojás (65 g)
  • 1 tk olívaolaj
  • 1 nagy csipet só
  • 16 dkg tönköly fehér liszt


A sült padlizsánhoz:

  • 1 kisebb fej padlizsán
  • 1/2 citrom leve
  • bors
  • kakukkfű ízlés szerint
  • 1-2 ek olívaolaj a sütéshez


A pestohoz:

  • 2 marék bazsalikomlevél
  • 2-3 ek olívaolaj
  • 1 gerezd fokhagyma
  • bors
  • 3 ek fenyőmag
  • 3-4 ek reszelt parmezán


Elkészítése:

A tésztát robotgépben összegyúrtam. Rendszerint 1 órára szoktam a hűtőben folpackba pihentetni, de ezt tegnap délben gyúrtam és csak a mai ebédhez vettem el. Nem volt baj. Mivel kovászos, így persze jelentősen megnőtt a térfogata, de némi átgyúrással ezt eltüntettem. Feltettem egy fazék vizet forralni, addig nekiestem a tésztacsipegetésnek. Nem lett olyan szép, mint az olasz asszonyoké, mert csak ujbeggyel szétnyomkodtam egy-egy csipet tésztát a lisztezett deszkán.


Közben egy serpenyőben már odatettem a padlizsánt 1 kanál olajon pirítani. Persze előtte sóztam, borsoztam, meghintettem kakukkfűvel és csavartam rá egy kevés citromlevet. Mikor megfordítottam, újabb kanál olajat tettem alá, mert a padlizsán felszívna minden mennyiségű olajat (ha hagynánk). A szeleteket tányérra szedtem. A serpenyőbe újabb kanál olajat tettem és a közben 2 perc alatt kifővő tésztát ebbe mertem, átforrósítottam. Közben ugrottam a mozsárhoz és a pestohoz valókat törtem, kevergettem és tettem a forró tésztára. Máris tálalhattam. Ezek az olaszok nem csinálnak nagy faksznit a főzésből és olyan letisztult ízeik vannak. Egy gasztronómiai élmény volt ez az ebéd.

Nincsenek megjegyzések: