Összes oldalmegjelenítés

2013. augusztus 4., vasárnap

Pikáns húsgombócok mindenféle jóval

Nem is tudom, minek nevezzem ezt a fogást. Leginkább a thai konyhához hasonlatosak az ízei . Legyen tehát thai húsgombócok pikáns mártással és gránátalmás barna rizzsel.
Bonyolultnak tűnhet, de nem az. Benéztem a hűtőmbe és a valamiből megmaradt alapanyagokat felhasználva készítettem ezt az ebédet rövid idő alatt.



Hozzávalók:
A húsgombócokhoz:

  • 30 dkg csirkemellfilé
  • 2 szál újhagyma
  • 1 nagy gerezd fokhagyma
  • 1 kk rózsabors
  • 1 tk tarka bors
  • 1 ek Worchestershire szósz
  • 1 ek édes chiliszósz
  • 2 ek szójaszósz
  • 1 ek aprított korianderlevél
  • 1 kk őrölt koriandermag
  • 1 tk aprított thai citromfű


A szószhoz:

  • 1 nagyobb mangó
  • 2 ek olaj
  • 2 szál újhagyma
  • 1 gerezd fokhagyma
  • hüvelykujjnyi gyömbér
  • 1 ek demerara nádcukor
  • 1 ek gránátalmaszirup
  • 3 ek szójaszósz
  • 1 ek édes chiliszósz
  • 1 ek lime lé
  • 2 dl házi ketchup
  • 5 dl csirke alaplé


Körethez:

  • 20 dkg barna rizs
  • 1 tk só
  • 1 ek olaj
  • annyi víz, ami egy ujjnyira ellepi


Elkészítése:

A húsgombóchoz valókat késes aprítóba tettem és összedaráltam. Kicsit betettem a hűtőbe, hogy ne legyen puha. Közben meghámoztam a mangót és karalábévájóval kis golyókat vágtam ki a húsából. Mikor ezt meguntam (bár nagyon jól illett a kis húsgolyókhoz), akkor a többit levágtam a magról és összedaráltam.
A szószhoz az újhagymát, a fokhagymát és a gyömbért szintén a késes aprítóban összekaszaboltam és a forró serpenyőbe tettem egy kanál olaj társaságában, ott megpirítottam, majd utána küldtem a megdarált mangót és a kis mangó golyókat is. Fűszereztem a fentebb leírt anyagokkal és felengedtem a ketchuppal és a húslevessel. Itt következett a főzés leghosszabb szakasza, mert kb. 20 percig forraltam a szószt, míg a mangó megpuhult. Ekkor beleejtettem a kis, nagyjából 1,5-2 cm átmérőjű húsgolyókat és forraltam még 3-4 percig, majd elzártam a gázt. Közben persze megfőztem a barna rizst is, ami szintén 20 perc alatt készült el. Tálalásnál megszórtam gránátalmamagokkal nem csak a színe, hanem az íze miatt is. Jucika azt mondta, neki ízlett. Nekem is. Holnap pedig Tibikém is megvizitálhatja, ha megtért a három napos maraton kórházi ügyeletéből.

Nincsenek megjegyzések: