Összes oldalmegjelenítés

2013. augusztus 7., szerda

Főzés Bereznay Tamással és a Jar Platinummal

A tegnapi estém igazán kiválóan sikerült. Részese lehettem egy főzőtanfolyamnak, melyet Bereznay Tamás tartott nekünk a Chefparade főzőiskolában. A Jar által elindított receptverseny egyik győzteseként ezt a jutalmat kapta a boeuf bourguignon receptemmel. Más neves személyiségek is jelen voltak a rendezvényen, többek közt Csiki Sándor a Food & wine blog szerzője, valamint Hadarik Rita, a Rita konyhája blog háziasszonya. Külön örömömre szolgált, hogy együtt főztem Farkas Bernadettel, a Nassoló Naplopó bloggerével, aki számos versenyen vett már részt. Én akár kis kuktának érezhettem volna magam, de nem így volt, mert hagyták egyéniségünket kibontakozni és szakácstársammal igen egyező volt az ízlésünk. Az este folyamán elkészítettünk Tamás vezérletével és segítségével egy egész menüsort. A főbb vonalakat bemutatta nekünk, majd hagyta, hogy kedvünk szerint ki-ki a maga ízlése szerint formálja a receptet. Az est végén nagy kóstolót tartottunk. Megízleltünk minden résztvevő által elkészített ételt.
Most bemutatom egy egyszerű elkészíthető, de igen ízletes saláta receptjét.



Hozzávalók: egy nagy tálhoz

  • 300 g vegyes saláta (ott: rukkola, madárbegy,-és jégsaláta)
  • 10 dkg málna
  • 1 gránátalma magjai (ez már csak az én kedvemért, és mert volt otthon)

A dresszinghez:

  • 15 dkg málna
  • 1 dl sherryecet
  • 1 ek balzsamecet
  • 5 dkg demerara nádcukor
  • 1 dl víz


  • 0,5 dl olívaolaj


  • 15 dkg kecskesajt
  • 1 tk aprított friss tárkony
  • pár tekerés bors
  • panírozáshoz: liszt, tojás, zsemlemorzsa
  • olaj a sütéshez


Elkészítése:

A málnát az ecetekkel, a cukorral, és a vízzel feltettem  forralni. Addig hagytam forrni, míg nagyjából a felére redukálódott. Ekkor sűrű szitán átszűrtem és fél dl olívaolajjal kikevertem, üvegbe töltöttem és lehűtöttem.
Következett a kecskesajt golyók elkészítése. A sajtot a tárkonyt kevéske borsot összetörtem villával és vizes tenyerem között apró golyókat formáltam belőle (1 dkg/golyó nagyságúakat), ezeket bepaníroztam és forró olajban pillanatok alatt aranysárgára sütöttem, konyha papírtörlőn leitattam az olajat.
A saláta készen kapható vegyes saláta volt. Az este összetépkedtük  falatnyi darabokra és rétegeztük málnával, végül nyakon öntöttük a dresszinggel és a tetejére tettünk néhány megsült sajtgolyót. 
Nem tudom elmondani, de nagyon eltalált volt az ízek harmóniája. Ezt bizonyítja, hogy másnap már elkészítettem a családomnak.
Este, mikor fáradtan hazaértem, "kisfiam" azonnal lecsapott a szakácskötényre és egy fakanállal fel-le rohangászott a szobában (itt tiltotta meg, hogy a róla készült képet ide feltegyem). Elárulta, hogy szívesen velem tartott volna, én pedig szívem szerint el is vittem volna, hisz van, hogy együtt főzünk. Ő is tett már fel néhány receptet. Erről most lemaradt. Ezért elhatároztam, hogy elkészítem a családomnak az ottani menüt, hogy úgy érezzék, ott voltak velem. Ott is voltak, mert nagyon izgultak, hogy jól érezzem magam. Nagyon jó volt, szívesen elmennék számtalan ilyen programra. 

Nincsenek megjegyzések: