Összes oldalmegjelenítés

2013. augusztus 11., vasárnap

Fűszeres szilvalekvár

Soha nem készítem egyformán, mindig változtatok rajta valamit. Ha másért nem, hát előfordulhat még egy-egy tartalék üveggel a polcon és szeretnék újabb ízt varázsolni a családom elé. Ez most így alakult.



Hozzávalók:

  • 6 kg kimagozott szilva (nettó súly)
  • 60 dkg nádcukor
  • 1 nagy rúd ceyloni fahéj
  • 1 tk rózsabors
  • 1 tk szegfűbors
  • 1 tk szegfűszeg
  • 4-5 zöld kardamom magjai
  • 1 citrom leve és reszelt héja
  • 3 tk pektin



  • 1 tk levendula


Elkészítése:

A szilvát alaposan folyó víz alatt megmostam, kimagoztam, rétegenként a cukorral nagy fazékba tettem, - amit csakis lekvárfőzésre használok, -tiszta konyharuhával lefedve hagytam állni néhány órát, majd a fűszereket nagy fűszertojásba téve alágyújtottam a fazéknak. Itt kezdődik a fárasztó része, mert hosszan ott álltam és kevergettem a lekvárt, míg a felére nem csökkent elveszítve a folyadéktartalma nagy részét. Be kell valljam, itt elfogyott a türelmem, mert mindehhez természetesen egy délutános műszak után hazatérve kezdtem neki. Tehát megragadtam a titkos fegyvert, a pektint és a kavargó, fortyogó katlanba vetettem. Gyorsan kevertem egy nagy habverővel, hogy nehogy csomós legyen. Így forraltam 4-5 percig és máris töltöttem a kifertőtlenített üvegekbe. Az már egy kósza ötlet volt, hogy egy üvegbe rétegesen néhány levendulavirágot is szórtam, hogy még izgalmasabb legyen az íz- és illatkombináció. 
Istenien illett a rozmaringos, kakukkfüves kiflihez.

Nincsenek megjegyzések: