Összes oldalmegjelenítés

2013. augusztus 12., hétfő

Sült padlizsánnal és aszalt paradicsommal töltött csirkemell zöldbabbal

Nagyon szép zsenge zöldbabot találtam a piacon, amit nem tudtam otthagyni. Megint körülnéztem a hűtőmben, hogy mit készíthetnék mellé. Volt ott ez-az, így maradékfeldolgozó üzemmódba kapcsoltam. Mivel nagyon meleg volt, nem akartam túl sok időt tölteni a konyhában.



Hozzávalók:

  • 1 egész csirkemellfilé
  • 1 kis padlizsán
  • 6 db olajban eltett aszalt paradicsom
  • só ízlés szerint
  • 1 tk bors
  • 4 ek görög olívaolaj
  • 1 ek kakukkfű
  • 40 dkg zöldbab
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 csokor petrezselyem
  • 3-4 ek házi ketchup


Elkészítése:

A padlizsánszeletek mindkét oldalát bekentem isteni finom olívaolajjal, amit Erika hozott nekem Görögországból. Megszórtam kevés sóval, borssal, kakukkfűvel és teflon serpenyőben megpirítottam. A csirkemellet két irányba kinyitottam, erre fektettem a megsült padlizsánszeleteket, tetejükre aszalt paradicsomot tettem, a húst összehajtottam a töltelék felett, fogvájóval összetűztem, hogy ne csússzon szét.  Asütőt grill fokozatra állítottam és fólia alatt 15 percig sütöttem a húst 180 fokon, majd levettem a fóliát és pár perc alatt megpirítottam a tetejét a grill alatt.
Közben egy fazékban sós vizet forraltam, amiben 3 perc alatt blansíroztam a babot, utána pedig hideg víz alatt lehűtöttem, hogy roppanós maradjon. Egy nagy serpenyőben olívaolajat hevítettem, arra dobtam a lereszelt 2 gerezd fokhagymát, a felaprított petrezselymet és nyakon öntöttem egy kis ketcuppel és már tálaltam is az ebédet. Ez egy igazi finom, könnyű nyári ebéd volt.


Nincsenek megjegyzések: