Összes oldalmegjelenítés

2013. július 7., vasárnap

Tilápiafilé kétszínű körettel

Ma ez volt az expressz ebédünk. Reggel gyalogoltam egy gyorsat (önmagamhoz gyorsat), pedig hét ágra sütött a nap, így nem volt kedvem órákat rostokolni a konyhában. Ezt összedobtam 20 perc alatt. 


Hozzávalók:

  • 3 halfilé (50 dkg), 1 halfilé /fő
  • 1tojás

Panírhoz:

  • 2 zsemle ledarálva
  • 2 ek petrezselyemzöld
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 kk só
  • 1 kk frissen őrölt bors
  • 4 ek frissen reszelt parmezánsajt
  • 1citrom reszelt héja

Körethez: 

  • 2 ek olaj
  • 20 dkg jázminrizs
  • 1 ek vaj
  • 40 dkg zöldbab
  • 1 nagy csipet só
  • 1 nagy csipet bors
  • 1 kk aprított chili
  • 1 ek aprított petrezselyem
  • 1 nagy gerezd fokhagyma 

Elkészítése:

A panír hozzávalóit késes aprítóban összedaráltam.
A halfilét enyhén sóztam, tojásba, majd  a panírba forgatva forró olajban kisütöttem. Konyhai törlőn lecsepegtettem. A rizst átforgattam forró olajon, sós vízben megpároltam. Egy serpenyőben egy kanál olajon megolvasztottam a vajat, rádobtam a babot, sóztam, borsoztam, megszórtam a chilivel és a reszelt fokhagymával. Erős tűzön 3-4 percig pirítottam. A végén rádobtam a petrezselymet, átforgattam vele és máris levettem a tűzről. Egy öblös pohár segítségével elkészítettem a kétszínű köretet és mellé tálaltam a halat. Családom tetszését egyöntetűen elnyerte az ebéd.



Nincsenek megjegyzések: