Összes oldalmegjelenítés

2013. szeptember 15., vasárnap

Kovászos írós bagett

Beleszerettem az íróba. Életemben most vásároltam először, de azóta minden tésztába írót teszek. Naná, hogy a bagetthez is ezt használtam és persze Jenőt, hűséges csatlósomat, a teljes kiőrlésű tönkölykovászomat. 


Hozzávalók: 6 bagetthoz

·         20 dkg tönkölykovász
·         10 dkg öregtészta
·         50 dkg fehér tönkölybúza liszt
·         10 dkg burgonya (héjában főzve, reszelve)
·         1,5 dl író
·         1,5 dl langyos víz
·         1 teáskanál cukor
·         2 teáskanál só
·         5 dkg olvasztott vaj
·         10 dkg rozsliszt
Elkészítése:

10 dkg kovászt 10 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszttel és 1 dl PI vízzel megetettem, és megvártam, míg jó magasra feljön, buborékos lesz. Ekkor hozzákevertem az összes többi alapanyagot, és a kenyérsütőgépbe téve dagasztó programra kapcsoltam, majd egy éjszakára benne hagytam kelni. Másnap a duplájára kelt tésztát lisztezett deszkán átgyúrtam, kinyújtottam, hajtogattam: jobbról 1/3, balról 1/3, fentről 1/3, lentről 1/3 részét. A végén 9 réteg lett. Letakarva langyos helyen vagy kelesztő tálban pihentettem. A hajtogatást még 2-3 alkalommal megismételtem, ezzel biztatva a tésztát a minél gyorsabb mozgásra. 
Mikor már gyorsan újranő a tészta, megerősödött, lisztezett deszkán hat részre osztottam. Minden tésztadarabot hosszúkás téglalap alakúra nyújtottam, majd hosszában feltekertem, bagett sütőformába tettem, abban hagytam újra kelni úgy fél óra alatt. A tetejét megkentem vizes ecsettel.  A sütőt közben előmelegítettem 230 fokra hőlégkeverésen, és egy edénybe a sütő aljába vizet tettem párologni. Mikor a sütő elérte a megfelelő hőfokot, betettem a bagetteket, és 20-25 perc sütöttem meg őket aranybarnára.




Nincsenek megjegyzések: