Összes oldalmegjelenítés

2013. szeptember 15., vasárnap

Fügével, sonkával töltött krumplis pogácsa

Csak egy kósza ötlet volt. Krumplis pogácsát sütünk gyakran. Jó krumplis pogácsát talán már kevesebben. Nem villogni szeretnék, de nagyon finomra sikerült a tészta egy kis maradék krumplipüréből, ezért gondoltam meglepem magunkat egy finom uzsonnával Ilike barátnőmmel, ha már dolgoznunk kell.




A tészta hozzávalói: 

  • 1 dl kefír
  • 1 db tojás
  • 20 dkg burgonypüré
  • 8 dkg vaj
  • 2 dkg  friss élesztő
  • 1 ckk cukor
  • 2 teáskanál só
  • 40 dkg fehér tönkölybúzaliszt
Elkészítése: 

A kefirt mikróban meglangyosítottam. Belekevertem a cukrot és az élesztőt, melyet felfuttattam habosra. Minden hozzávalót összegyúrtam, lágy tésztát kaptam belőle. Lisztezett kelesztőtálba téve 1 óra alatt duplájára kelesztettem. A megkelt tésztát lisztezett deszkára borítottam, finoman átgyúrtam, maroknyi darabokat szakítottam ki belőle, amit kör alakúra nyújtottam.

                         
A tészta közepére helyeztem egy szelet sonkát és arra egy szép nagy érett fügét.

                       
A tésztát ráhajtottam a fügére, felül összecsíptem,kis batyut készítettem belőle. Sütőpapírral bélelt tepsibe tettem, tetejét felvert tojással megkentem.180 fokra előmelegített sütőben hőlégkeverésen 20 perc alatt megsütöttem.


Nincsenek megjegyzések: