Összes oldalmegjelenítés

2013. szeptember 4., szerda

Spenótos-mascarponés csirkemell baconbe tekerve

Mai ebédünk csirke, csirke hátán. Ezt ettük a férjemmel:


Mivel a fiam válogat és ő nem eszik spenótot, így neki ez jutott:



Gyakorlatilag ugyanazt ettük, csak más-más töltelékkel. Nem akarok én a konyha rabjává válni, csak amennyire jól esik. Az eredeti terv a mi ebédünk volt, de hamar rájöttem, hogy vékonyka kisfiam azt ugyan meg nem eszi, hát kapott bele mást.

Spenótos mascarponés csirke hozzávalói:

  • 40 dkg csirkemell filé
  • 10 dkg szeletelt bacon

Töltelékbe:

  • 20 dkg paraj
  • 2 gerezd fokhagyma
  • bors
  • 1 tojás
  • 10 dkg mascarpone
  • 1 ek kukoricaliszt
  • 1 ek olívaolaj


Elkészítése:

A forró olajba tettem a parajt, sóztam borsoztam, ráreszeltem a fokhagyma gerezdeket és addig fonnyasztottam csak, míg egy kicsit összeesett. Máris kevertem hozzá a mascarponét, melybe egy kanál kukoricalisztet tettem sűrítésnek. Mikor levettem a serpenyőt a tűzről, még a forró spenóthoz kevertem egy felvert tojást, ami még összefoghatta a masszát.
A csirkemellet filézőkéssel szétnyitottam egy nagy lappá, enyhén megsóztam a belsejének szánt felületet (kívül azért nem, mert a bacon szerintem elég sós), és beletöltöttem a fele tölteléket. A húst összefektettem felette és körbetekertem baconszeletekkel, így az szépen összetartotta  a tekercset.
Sütőtálba tettem a kétféle húst, kevéske olajat öntöttem alá, lefedtem fóliával és a 160 fokos sütőbe tettem hőlégkeverésen 20 percre. Aztán a fóliát levettem és szépen negyed óra alatt megpirítottam a szalonnát. Egy másik tálba mellé csaptam egy kis krumplit egy kanál olajjal, sóval, kakukkfűvel és megsütöttem, ha már jár a légkeverés. Számtalanszor sütök több mindent együtt és soha nem veszik át egymás illatát, ízét.

Nincsenek megjegyzések: