Összes oldalmegjelenítés

2013. szeptember 15., vasárnap

Tojásos zöldbabköret grillezett provance-i csirkemellel

Egy nagyon gyors, nagyon finom ebéd. Szeretem az ilyeneket, főleg ha kevés időm van a konyhában való tevékenykedésre. Szerencsére sok ilyen van a tarsolyomban.


Hozzávalók:
A húshoz:

A körethez: 
  • 50 dkg ceruzabab
  • 1 kk só 
  • 5 dkg vaj
  • 1 dl tejszín
  • 2 gerezd fokhagyma
  • frissen őrölt bors
  • 1 ek vörösborecet
  • 2 tojássárgája

Elkészítése:

A csirkét szeletekre vágtam, megkentem olívaolajjal, sóztam, borsoztam, meghintettem provance-i fűszerkeverékemmel és lefóliázva a hűtőbe tettem, hogy összeérjenek az ízek.
A zöldbabot sós forrásban lévő vízbe dobtam 4-5 percre, majd hideg vízzel leöblítettem, hogy ne főjön tovább. A tejszínt kemény habbá vertem, melybe belekevertem a tojások sárgáját, kis sót, frissen őrölt borsot, a lereszelt fokhagymát és végül a vörösborecetet.
Közben már felforrósítottam a vajat, rádobtam a zöldbabot és nyakon öntöttem a tejszínes, tojásos keverékkel. Néhány perc alatt megkötött a tojás, elkészült a köret. Ekkor már sültek a grillsütőben a fűszeres hússzeletek. Kolompolhattam az asztal köré a családot. Csodák csodájára a fiamnak is nagyon ízlett a köret is. Itt szeretném megveregetni John Burton Race vállát, akitől ezt a könnyű, ámde ízekben gazdag receptet láttam a reggeli kávézásom során.

Nincsenek megjegyzések: