Összes oldalmegjelenítés

2013. szeptember 16., hétfő

Vargányás tejszínes csirke

Hétvégén főzőversenyre készülök (megint), így az ízeket kicsit őszies, erdeire vettem, hisz ott is ilyesmit fogok főzni, csak ott vadból. Most viszont csirkét készítettem, hogy gyorsan tálalhassam az ebédet az innen-onnan hazatérő családnak.







Hozzávalók:

  • 60 dkg csirkemell filé
  • 1 nagy fej vöröshagyma
  • 2 ek olívaolaj
  • 25 dkg vargánya
  • 3 szál sáfrány
  • 1 kk csipkebogyópor
  • 7-8 db borókabogyó őrölve
  • só egy nagy csipet
  • frissen őrölt fekete bors jócskán
  • 2 dl fehérbor
  • 2 dl tejszín


Elkészítése:


A hagymát felkockáztam, kevés olajon megpirítottam. A csirkét ujjnyi csíkokra vágtam, a gombával ugyanígy jártam el. A feldarabolt csirkehúst a megpirított hagymára dobtam, sóztam, borsoztam, rászórtam a fűszereket és tovább pirítottam velük  néhány percig, majd a gombát is hozzáadva tovább pirítottam újabb 2-3 percig és csak ekkor engedtem fel a borral. Fedő nélkül forraltam közepes lángon  10 percig, hogy elszálljon a bor alkoholtartalma. Ezután a tejszínt is hozzáöntöttem és tovább forraltam 4-5 percig, míg jól besűrűsödött a mártás. Mivel kicsit „erdeis” ízt adtam a húsnak, így zöld fenyő tésztát főztem hozzá (illett a borókához).

Nincsenek megjegyzések: