Összes oldalmegjelenítés

2013. szeptember 16., hétfő

Magos tönkölykenyér íróval

Teljesen mániámmá vált az íróval való kenyérsütés. Ízletes, lágy kenyereket lehet vele készíteni, melyek sokáig frissek maradnak.







 Hozzávalók:

  • 40 dkg tönköly fehér liszt
  • 2 dkg friss élesztő
  • 1,5 dl író
  • 1 dl langyos víz
  • 1 teáskanál barna cukor
  • 1,5 teáskanál
  • 3 ek olívaolaj
  • 1 marék hámozott napraforgó
  • 1 marék hámozott tökmag
  • 1 marék fehér szezámmag

Elkészítése:

A langyos vízben feloldottam a cukrot, belemorzsoltam az élesztőt, 7-8 perc alatt megkelesztettem.

Kenyérsütőgép üstjébe mértem a hozzávalókat és dagasztásra kapcsoltam a gépet.

Amikor a tészta a duplájára kelt, lisztezett deszkán átgyúrtam, három egyenlő részre osztottam, melyekből rudakat sodortam és ezeket összefontam. A fonatot kenyérsütő formába tettem, tetejét megkentem olajjal és letakarva folpackkal újra kelesztettem langyos helyen 25-30 percet.

Közben a sütőt előmelegítettem 230 fokra, aljába tálban vizet  tettem gőzölni.

Mikor a kenyér megkelt, lespricceltem langyos vízzel és a gőzös sütőbe tettem. A hőmérsékletet levettem 200 fokra és így sütöttem 20 percig. Mivel elkezdett barnulni a teteje, letakartam alufóliával. Lejjebb vettem a sütőt 180 fokra és további 20 percig sütöttem a kenyeret. Kivéve rácsra tettem, újra lespricceltem és ott hagytam teljesen kihűlni. Már alig várom, hogy felvághassam és megkóstolhassam.


Nincsenek megjegyzések: