Összes oldalmegjelenítés

2013. november 1., péntek

Gumbo

Erről az ételről még soha nem hallottam. Férjem éppen Vámos Miklós "A New York-Budapest metró" című könyvét olvasta, mikor megakadt a szeme az étel nevén. A szerzőt kínálták vele, amikor Louisianaban járt. Mi sem természetesebb, hogy anya elkészítse a kiszemelt ételt.
Készültem dolgozni, de előtte elszaladtam a "Szép kis Indiába", hogy beszerezzek minden hozzávalót. 


Hozzávalók: 
  • 60 ml olívaolaj
  • 6 dkg zabliszt
  • 2 zeller szár, apróra vágott
  • 2 újhagyma, felaprítva
  • 1 piros kaliforniai paprika (a recept zöldet ír, de az nem volt itthon)
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 l csirke alaplé
  • 5 - 6 házi ketchup
  • 20 dkg paradicsomkonzerv kockázva 
  • 25 dkg 3 cm-esre szeletelt zsenge okra
  • 25 dkg hirtelen sütött csirkemell filé
  • 25 dkg tisztított nagy garnélafarok
  • 1/2 citrom
  • 1 kk Tabasco
  • 2 ek Worchestershire szósz
  • 2 ek kreol fűszerkeverék
  • 1 citrom

Köret:
  • 20 dkg jázmin rizs
  • 5 dkg vadrizs
  • víz, ami egy ujjnyira ellepi a rizst
  • 1 ek olívaolaj
  • 1 tk só

Elkészítése:

A csirkét felkockáztam és egy zacskóba tettem, rászórtam 2 ek kreol fűszerkeveréket és a hűtőbe tettem.
A rákot tálba tettem, rácsavartam egy fél citrom levét és szintén  a hűtőbe tettem egy órára.

A zöldségeket felaprítottam. Az olajat felhevítettem és rászórtam a zablisztet, pirítottam, míg mogyorószínű lett. Ekkor hozzáadtam a felaprított zöldségeket, kevergetve tovább pirítottam pár percig, majd hozzáadtam a ketchupot, a felaprított paradicsom konzervet és a csirke alaplét, így főztem kis lángon lefedve, olykor megkeverve fél órát. Egy serpenyőben egy kanál olajon fehéredésig sütöttem a csirkehúst, majd a raguhoz adtam. Ugyanígy átpirítottam a rákot is, míg elkezdett rózsaszínre váltani, akkor ő is követte társát. Még kb 5 percig főztem a ragut. Rácsavartam a citrom másik felét és elzártam a lángot.

Megettük, finom volt, majd férjem elmesélte, hogy az írót nem varázsolta el ez az étel, szerinte csak egy rizses hús. Érdekes, én is olvastam a könyvet, de ez nem maradt meg az emlékeim között.

Nincsenek megjegyzések: