Összes oldalmegjelenítés

2013. november 12., kedd

Kacsa tortilla

Az ötletet Nigella Lawson könyvében olvasta, és szokásomhoz képest egy kicsit változtattam rajta. Mint szinte minden receptje, kevés munkával nagyon finom ételhez juthatunk.




Hozzávalók 4 gyroshoz: 
A hús:

  • 2 zsenge bőrös kacsamell
  • bors
  • 2 ek szójaszósz
  • 2 ek worchestershire szósz
  • 1 dl almalé

Palacsinta:

  • 4 búza tortilla 


Egyéb hozzávalók:

  • 1 szál újhagyma
  • 1/2 kígyóuborka
  • 1/2 jégsaláta
  • 4 tk házi BBQ szósz
  • 4 ek balzsamecet krém / vagy Hoisin-szósz

Elkészítése:

A kacsa bőrét beirdaltam vigyázva arra, hogy a húsba ne vágjak bele. Sóztam, borsoztam. Egy serpenyőben először a bőrös, majd a másik oldalát is 2-2 percig pirítjuk, majd a 220 fokosra előmelegített sütőben 20 percig sütöttem. Félidőben meglocsoltam szója - és worchestershire-szósszal és aláöntöttem egy dl almalevet. Majd kivettem a húst és letakarva 10 percet pihentettem.
Közben a salátát felcsíkoztam 1 cm-esre, az uborkát és az újhagymát keskeny kb 8 cm hoszú csíkokra vágtam. A tortillát mikróban megmelegítettem, elkente rajta 1 teáskanálnyi BBQ szószt, ráhalmoztam a zöldségeket és a hajszálvékonyra szeletelt kacsamellet, meglocsoltam balzsamecet krémmel és felcsavartam. Egyben tartására egyik végét fóliába csomagoltam. A kritika egyértelmű: fiam hármat is megevett belőle.


Nincsenek megjegyzések: