Összes oldalmegjelenítés

2013. november 12., kedd

Narancsos bundás kalács

Egyszerűen fantasztikus és expressz gyors. Ráadásul maradék fehér kenyérből, kalácsból is elkészíthető. Amikor megettük, férjem azt mondta, ilyet csinálhatnék gyakrabban is.


Hozzávalók: 

  • 9 szelet vaníliás kalács
  • 1 narancs reszelt héja
  • 4 tojás
  • 1 dl zsíros tej
  • 1 tk fahéj
  • 1 csipet só
  • a sütéshez 3 ek vaj


A narancs szószhoz:

  • 2 narancs leve + 1 narancs kifilézett gerezdjei
  • 10 dkg narancslekvár
  • 4 ek nádcukor

Elkészítse:

Egy narancs héját lereszeltem. Felvertem négy tojást, hozzákevertem a narancs héját, a tejet és a fahéjat és beleforgatjuk a kalács szeleteket, majd megfordítjuk őket és hagyjuk, hogy minden folyadékot felszívjanak. Egy nagy serpenyőben felforrósítottam egy kanál vajat és 3 szelet kalácsot tettem bele. Mindkét oldalát szép pirosra sütöttem. Ezt megismételtem háromszor.
Közben a narancsok kicsavart levét, egy narancs kifilézett húsát, a narancslekvárt és a nádcukrot elkevertem és felforraltam. Kis tűzön besűrítettem.
A narancs szószt is háromfelé osztottam és mindenki maga garázdálkodhatott belőle. Isteni illatok lengték be a konyhát és még órák múlva is ott bizsergett a nyelvünk hegyén az aromák kavalkádja.

Nincsenek megjegyzések: