Összes oldalmegjelenítés

2013. november 10., vasárnap

Mázban sült csirkeszárnyak kakukkfüves-citromos sült krumplival

Ezt a receptet is a Nigella expressz című könyvben találtam . Kis változtatást ejtettem rajta, de csak egy leheletnyit. Mellé ezt a remek salátát tálaltam.


Hozzávalók:
A hús:

  • 10 két ízes csirkeszárny

A páchoz: 

  • 2 ek olívaolaj
  • 4 ek juharszirup
  • 2 dl almalé
  • 2 ek szójaszósz
  • 2 ek Worchestershire szósz
  • 1 kk ötszínű bors frissen őrölve
  • 2 csillagánizs
  • 1 rúd fahéj
  • 5 gerezd fokhagyma héjastól


A krumplihoz:

  • 50 dkg burgonya
  • 2 ek olívaolaj
  • frissen őrölt bors
  • néhány ág kakukkfű
  • 1/2 citrom


Elkészítése:

A húshoz valókat egy tálban összekevertem, hűtőben egy éjszakát állni hagytam. A sütőt bekapcsoltam 150 fokra hőlégkeverésen és egy tepsibe öntve a tál tartalmát sütni kezdtem a húst. Több mint egy órát volt bent (ez attól is függ, mekkora szárnyakat vettünk). A hús megpuhult,a pác besűrűsödött. Közben a krumplit megpucoltam, megmostam, nagyobb cikkekre vágtam, olajjal lespricceltem, sóztam, borsoztam. Rádobáltam a kakukkfüvet és a citromot felszeletelve. Lefóliázva a csirke tepsije mellé tettem, ha már légkeverek, használjam ki. A fólia alatt töltött kb. fél órát, aztán levettem a fóliát és kicsit megpirítottam a krumplit, a citrom karamellizálódott. 
Csak hálás szívvel tudok Nigellára gondolni, mert sok olyan receptje van, amihez kevés energia ráfordítás szükséges, ámde különleges lakomákat készíthetünk belőle.

Nincsenek megjegyzések: