Összes oldalmegjelenítés

2013. november 30., szombat

Kukoricás pizza

Egy hirtelen jött ötlet volt. Fiamnak pizzához tésztát dagasztottam be,- s mivel a kis okos kenyérsütőm olyan, hogy két rekeszben is tudok különböző tésztát dagasztani, így a másikba belecsaptam ezt, azt, amit gondoltam.


Konkrétan:
Puliszkához:

  • 5 dkg kukoricadara
  • 2 dl víz
  • egy csipet só

Tésztához:

  • a megfőtt, langyosra hűlt puliszka
  • 1 dl tej
  • 15 dkg tönkölyliszt
  • 0,8 dkg friss élesztő
  • 1 kk cukor
  • 1 tk só
  • 1 nagy csipet frissen őrölt bors
  • 1 nagy csipet chilipehely
  • 1 ek aprított petrezselyemzöld

Feltéthez:

  • 3 nagy fej barna csiperke (10 dkg)
  • 5 dkg kecskesajt elcsipkedve
  • 5 dkg bacon felkockázva



Elkészítése: 

A puliszkához felforraltam a vizet, beledobtam egy nagy csipet sót és folytonos keverés mellett belecsorgattam a kukoricadarát. Pár percig főztem, míg sűrű krémes állaga lett, majd lehűtöttem. Közben a tejet meglangyosítottam, beletettem egy kis cukrot és az élesztőt, amit felfuttattam. 
A tészta hozzávalóit a kenyérsütőgép egyik üstjébe mértem és dagasztásra állítottam a gépet. 
A megkelt lágy tésztát egy kivajazott 30x25 cm-es tepsibe öntöttem. A vaskosra felcsíkozott gombát belenyomkodtam, mellé a kecskesajtot és a felkockázott bacont.
250 fokra előmelegítetten a sütőt hőlégkeverésen és 15 perc alatt megsütöttem. 
Közben megérkezett Jucika barátnőm, aki megkóstolta és erősen felmagasztalta. Ez volt a tegnapi ebédünk. A gyerek meg ehette kis haverjával a szokványos pizzát.

Nincsenek megjegyzések: