Összes oldalmegjelenítés

2013. november 30., szombat

Hálaadásnapi menü- áfonyával, rozmaringos kecskesajttal töltött pulyka

A Hálaadás napot mindig megünnepeljük, habár nem a mi ünnepünk, de inkább az amerikai foci meccseket ünnepeljük vele, amit ilyenkor nézhetünk. Az idén először mindhármat. A következő nap persze csak lézengéssel töltendő karikás szemein borogatásával és várva a meccsek ismétlését.
Volt már nálunk egész pulyka, brrrr.......... ( a negyedik napon, mikor megláttam a megmaradt fél pulykát, sikoltozva menekültem), és sok minden más, de minden évben mást készítek. Az idén ez lett a vacsora


Hozzávalók:
A hús:

  • 1 - 1,2 kg pulykamell filé egyben
  • 20 dkg francia kecske camembert sajt
  • 2 ág rozmaring
  • 15 dkg áfonya
  • 10 dkg vékonyra szeletelt füstölt bacon
  • bors
  • ötszínű bors


A köret:
Burgonyapüré:

  • 75 dkg burgonya
  • 10 dkg vaj
  • 1 dl tej

Szalma édesburgonya:

  • 2 közepes édesburgonya juliene-re vágva
  • 1 dl olaj a sütéshez


Az áfonyaszósz:

  • 15 dkg áfonyalekvár
  • 1 narancs leve és reszelt héja
  • 1 citrom leve és reszelt héja
  • 1 kk fahéj
  • 1 kk kardamom,
  • 1 tk rózsabors
  • 1 kk gyömbérszirup
  • 4 szem borókabogyó
  • 3 szem szegfűszeg
  • 3 szem szegfűbors
  • 1 tk kínai ötfűszer keverék
  • 3 ek nádcukor
  • 1 ek sherryecet
  • 1 dl rozé
  • 2 dl tejszín
  • 15 dkg áfonya


Elkészítése:

A húst filézőkéssel szétnyitottam először jobbról balra metszettem be az egyharadánál, majd a másik irányból is, így egy nagy lapot kaptam. Egyik, a külső oldalát enyhén sóztam, borsoztam, belülre pedig kevés só és tarka bors került.

  

A belső felén szétterítettem az áfonyát. A kecskesajt tömböt felvágtam és a rozmaring leveleivel megtöltöttem, majd összecsuktam és az áfonya tetejére helyeztem, aztán feltekertem a húst

          

Körbetekertem baconnel és egy kis tepsibe tettem. Erős lángon egy perc alatt megkapattam az alját, aztán letakartam fóliával és a 160 fokra előmelegített sütőbe tettem hőlégkeverésen nagyjából egy órára (nem figyeltem az órát). Levettem a fóliát és 5 perc alatt megpirítottam  a bacont

                    

Az áfonya szószhoz az áfonyalekvárt a narancs és citrom kifacsart levével és reszelt héjával a fűszerekkel, a cukorral és a rozéval, a sherryecettel összeforraltam, majd hozzáadtam a friss áfonyaszemeket és a tejszínt. Evvel már csak rottyantottam rajta egyet és készen volt.
A burgonyapürét nem elemzem. Az édesburgonyát pedig forróra hevített olajon percek alatt ropogósra sütöttem, konyhai papírtörlőn leitattam róla a felesleges olajat. 

 


Nincsenek megjegyzések: