Összes oldalmegjelenítés

2013. november 29., péntek

Csokis gyümölcskenyér

Ezt a jó kis receptet Varga Gábor oldalán  találtam, de még egy kicsit variáltam rajta. Nem én lennék, ha nem változtatnék valamin, pedig nagyon szeretem a receptjeit. Tulajdonképpen csak az történt, hogy maradt egy kevés csokoládészósz , amit szerettem volna elhasználni, így az arányokat kicsit átdolgoztam.


Hozzávalók:

  • 4 tojás
  • 1 csipet só
  • 10 dkg gyümölcscukor
  • 12 dkg vaj
  • 20 dkg tönköly fehér liszt
  • 1/2 narancs reszelt héja és leve
  • 1/2 citrom reszelt héja és leve
  • 1 dl csokoládészósz
  • 2 tk őrölt fahéj
  • 1 tk őrölt kardamom
  • 5 dkg dió nagy darabokra törve
  • 5 dkg süthető étcsokoládécsepp
  • 30 dkg vegyes aszalt gyümölcs (arany mazsola, sárgabarack, füge, datolya, vörös áfonya, szilva)
  • 1 közepes alma
  • 1 tk sütőpor
  • 1 csipet szódabikarbóna


Elkészítése:

A tojásokat ketté választottam. A fehérjét egy csipet sóval kemény habbá vertem.
Az aszalt gyümölcsöket egyforma nagyságúra vágtam. Az almát meghámoztam, a magházat kivágtam, felszeleteltem és felkockáztam a gyümölcsöt az aszaltakhoz hasonló méretűre.
Robotgépben habosra kevertem a tojássárgákat a cukorral és a lágy vajjal, majd hozzátettem a citrom és narancslevet és héját, a csokoládészószt, a fahéjat kardamomot, végül a sütőporral, szódabikarbónával elkevert lisztet is hozzákevertem. Innen már nem használtam gépet. A fehérjék habját három részre osztva beleforgattam a tésztába, hogy lazítsam azt, majd legvégül a gyümölcsöket és a csokoládét is beleforgattam egy spatula segítségével. Az egészet egy teflon 35 cm-es őzgerincformába töltöttem, elsimítottam, a formát odaütögettem az asztalhoz, hogy ne maradjon benne buborék.  A 180 fokra előmelegített sütőben hőlégkeverésen 50 perc alatt sütöttem meg. Az utolsó 10 percre letakartam fóliával, mert nagyon barnult a teteje.
Miután kivettem a sütőből, óvatosan rácsra fordítottam, ott hagytam kihűlni.


Ugyanakkor készítettem még egyet, amit szintén Varga Gábornál találtam. Ez egy kicsit egyszerűbb változat volt.




Nincsenek megjegyzések: