Összes oldalmegjelenítés

2013. november 9., szombat

Rozsos hagymás bagett tang zhonggal

Ma nagyon kitettem magamért egész nap a konyhában sürögtem-forogtam. Ha már készítek tang zhongot, akkor több mindenbe tudom használni. Mivel fiamnál az új favorit a hagymás kenyér (a Lidlben lehet ropogósra sült hagymát kapni, nagyon jóóóóóóóóóó), így nem volt nehéz dolgom. 


Hozzávalók: 
Tang zhonghoz:

  • 60 ml víz
  • 15 g liszt


Tésztához:

  • 1,6 dl víz
  • 1 tk méz
  • 1,5 dkg friss élesztő
  • 1 tk só
  • 75 g tang zhong
  • 10 g kacsazsír
  • 5 dkg tk rozsliszt
  • 10 dkg világos rozsliszt
  • 20 dkg tönköly fehér liszt



  • 3 púpozott ek sült hagyma

Elkészítése:

A tang zhonghoz a vizet habverővel elkevertem a liszttel, majd felforraltam (1 perc), besűrítettem krémes sűrűségűre. 
A vizet meglangyosítottam, elkevertem benne  a mézet, belemorzsoltam az élesztőt és letakarva néhány perc alatt megkelesztettem. Minden hozzávalót,- a sült hagyma kivételével,- a kenyérsütőgép üstjébe készítettem és dagasztó programra kapcsoltam. Mikor a dagasztási program a vége felé járt, előtte 2 perccel beledobtam a ropogós sült hagymát, hogy a gépnek még legyen ideje összekeverni a tésztával. 
A program lejártával a tésztát lisztezett deszkán három részre osztottam, mindet oválisra kinyújtottam, majd feltekertem bagett formára. Bagett sütőbe tettem, ott megkelesztettem egy fél óra alatt. Tetejét megkentem kevés juharszirupos tejjel, késsel bemetszettem 3-4 helyen és a 230 fokra előmelegített sütőben hőlégkeverésen 15 perc alatt megsütöttem.


Nincsenek megjegyzések: