Összes oldalmegjelenítés

2013. november 10., vasárnap

Sós karamell szósz

A minap készítettem egy süteményhez . Most csináltam másodszorra, de áldom azt, aki kitalálta. Lehet, hogy csak egy baklövés műve volt, de mindegy, mert isteni.



Hozzávalók:

  • 20 dkg nádcukor
  • 5 dkg méz
  • 2 kk só
  • 5 dkg vaj
  • 2 dl tejszín 


Elkészítése:

A nádcukrot egy teflon lábasba feltettem melegedni. Nem kell kevergetni, néha meg kell rázni és várni, hogy teljesen felolvadjon és bugyogjon, mit a láva. Ekkor hozzá lehet adni a mézet, a sót és fel kell önteni a tejszínnel. Egy ideig úgy néz ki, mintha minden tönkrement volna, mert a cukor darabos lesz, de türelmes kevergetés mellett arany folyammá szelídül, ami egyre sűrűsödik. Mikor elérte a megfelelő állagot, levettem a tűzről és a felkockázott vajat darabonként hozzáadva addig kevertem, míg elolvadt a vaj és homogén lett a szósz. Kedvenc sütőtálkámba öntöttem hűlni.

Nincsenek megjegyzések: