Összes oldalmegjelenítés

2013. november 1., péntek

Sült kacsa vele sült édes/burgonyával

Ez tipikusan olyan étel, amit 10 perc alatt összekészítek aztán magára hagyom a lángok között. 


Hozzávalók: 3 főre

  • 1 egész kacsa bőrös melle
  • 1 kacsacomb
  • 1 nagy fej lila hagyma
  • 2-3 nagy édesburgonya
  • 50 dkg sütnivaló burgonya
  • 2 szál rozmaring
  • 4-5 szál kakukkfű
  • bors


Elkészítése: 

A kacsamellen és combon a bőrt beirdaltam vigyázva arra, hogy a húst ne vágjam be, mert akkor kiszárad. Sóztam, borsoztam. A tepsiben, amiben sütni készültem odatettem a gázlángra, hogy a külsejét hirtelen, nagy lángon megpirítsam, így benntartom a hús nedveit. Közben a burgonyát, édesburgonyát megtisztítottam, hasábokra szeltem, sóztam, borsoztam és a hús köré halmoztam. Oda böktem közé egy nagy fej lila hagymát is és letakartam fóliával. Betettem a 200 fokosra előmelegített sütőben és hőégkeverésen 20 percig sütöttem, majd levettem a fóliát és a húsok mindkét oldalát megpirítottam. Addigra a burgonyák is puhára, pirosra sültek. Tálalhatunk mellé még valami finom chutneyt is, ha van otthon (pl: lila hagyma, szilva, paradicsom).

Nincsenek megjegyzések: