Összes oldalmegjelenítés

2013. november 29., péntek

Tepertős pogácsa szerényen

Mi más, mint verseny, ahova fiamnak a háztartásban fellelhető csekélyke alapanyagból összedobott pogácsát sütöttem. 


Hozzávalók:

  • 15 dkg kacsa vagy libatepertő
  • 2 tk só
  • bors ízlés szerint
  • 15 dkg vaj
  • 15 dkg tang zhong
  • 3 dl joghurt
  • 3 dkg friss élesztő
  • 1 tk cukor
  • 50 dkg liszt + a nyújtáshoz
  • 2 tojás sárgája


Elkészítése:

A tang zhonghoz 1,3 dl hideg vízben 2 ek tönkölylisztet elkevertem csomómentesre, majd felforraltam, egy perc alatt besűrítettem sűrű krém állagúra, amit aztán lehűtöttem, úgy használtam a tésztához.
A joghurtot meglangyosítottam mikróban, beleszórtam a cukrot, belemorzsoltam az élesztőt és megkelesztettem. 
A tepertőt késes aprítóban a sóval, borssal és a vajjal összedaráltam. 
Kenyérsütőgép üstjébe mértem minden hozzávalót és dagasztó programra kapcsoltam.
A megkelt tészta elég lágy volt, ezért alaposan kilisztezett nyújtódeszkán átgyúrtam, kinyújtottam kb. 2,5 cm vékonyra. A tetejét bevagdaltam éles késsel. Pogácsákat szaggattam belőle, amit sütőpapírral bélelt tepsibe tettem. tetejüket megkentem joghurttal és hagytam újrakelni úgy 20 percig. Közben a sütőt előmelegítettem 800 fokra hőlégkeverésen és 20 perc alatt megsütöttem benne a pogácsákat. 


Nincsenek megjegyzések: